lördag 12 september 2009

"Caroline-mordet" - Ett år sedan och vi är tillbaka på ruta ett !

”Som Jägarna men på riktigt”, var rubriken på den allra första hela krönika jag skrev om mordet på 29-åriga Caroline Stenvall från Piteå. Sedan blev det nästan 50 till eftersom fallet både fascinerar och frustrerar, inte bara mig utan hela Sveriges befolkning. I nyss nämnda rubrik syftar jag givetvis på Kjell Sundsvalls monumentala film om råa ”Hill-billys i Norrbottens inland.

Något som förvånar mig lite idag, med facit i hand, är hur mycket rätt jag hade om mordet redan i den allra första krönikan! Jag skrev om jägare, vapen, fylla och sexuellt våld redan då. Allt som sedan blivit sanning i och med teknisk bevisning och annan, dock inte med hjälp av den kufiske mördaren Toni Alldén. I min krönika då trodde jag att Alldén skyddade en grupp av medbrottslingar, det tror jag inte idag.

MEN jag tror att han skyddar någon lik förbannat!

Och då är vi alltså tillbaka på ruta ett eftersom denna NÅGON är en person som idag går omkring i Gällivareområdet som en fri människa. Troligen beredd och väldigt sugen på att få återuppleva kidnappningen, det sexuella våldet och andra gräsligheter stackars Caroline fick utstå! Själva mordet tror jag hans lakej och assistent Toni Alldén fick utföra på egen hand. ”Någon” tog själv inga som helst risker sen han fått göra det han väntat/längtat efter!

Det är den mannen(?) alldeles för smart för och därför sitter Toni Alldén nu i fängelse med två livstidsdomar på sig. Jag ska här försöka spalta upp de orsaker och skäl till att jag tror att det i detta nu går omkring ett formidabelt monster i människoskepnad i Gällivare. Ett monster som Toni Alldén uppenbarligen är livrädd för och som kontrollerat honom intill det ofattbaras gräns.

1) Caroline kidnappades inte vid Stenbrons rastplats där hennes bil återfanns. Nej, jag är övertygad om att gärningsmännen tog henne på en helt annan plats, vilken har jag dock ingen aning om. Det som talar för det är dels att inga som helst spår av Caroline fanns vid Stenbron, vilket polisens tekniker sa att det BORDE de ha funnits! Dels finns det där telefonsamtalet som Carolines mobil tog emot på en plats där hon absolut inte skulle ha befunnit sig! Långt ifrån Stenbron...

2) Kidnappningen/bortrövande av Caroline måste ha skett väldigt snabbt och effektivt eftersom inte en levande själ (!) sett dådet, eller iakttagit de inblandade bilarna. Detta talar, enligt mig, för att de var två gärningsmän varav en var både nykter, skärpt samt betydligt större och kraftigare än Alldén. Dvs Alldéns raka motsats!

3) Själva dådet, alltså våldtäkterna och andra hemskheter plus den misshandel rättsläkaren vittnade om att Caroline blivit utsatt för talar också för en ytterligare gärningsman. Misshandelsskadorna som läkaren beskrev var fruktansvärda och kan närmast betecknas som att Carolines ansikte var helt sönderslaget, INNAN, Alldén sköt sönder hennes huvud med sin älgstudsare. Vilket han ju också erkänt, men misshandeln nekade han till! Den man som slagit Caroline måste ha varit rent fysiskt starkt samt i ett ursinnigt/upphetsat tillstånd. Våldet talar för ett raseri som inte Toni Alldén skulle kunna uppbåda, hur gärna han än ville.

4) Det oerhört listiga igensopande av spåren som ägde rum efter mordet är något som Alldén aldrig skulle ha kommit på själv. Det är han, ursäkta uttrycket, alldeles för dum i huvudet för! Dessutom uppenbarligen skadad i hjärnan av gravt alkoholmissbruk samt intag av stora doser av lugnande tabletter. Att denna halvt zombieliknande figur skulle ha kommit på att plantera ut falska tomhylsor, handskar mm villospår är för mig tämligen otroligt! Någon sa åt honom att göra dom här sakerna, liksom att plugga in de lögner ”Engla-mördaren” Anders Eklund körde med i de första förhören när han erkände de två mord han sen fälldes för. MEN Alldén fick instruktioner om att INTE ändra berättelsen någon gång. Vilket han heller aldrig gjorde, trots en massiv överbevisning på alla jävla punkter i den vansinniga historien. I två rättegångar dessutom! Någon som styrker denna teori är att polisen inte fann något om dna-bevisning, Eklund eller liknande i Alldéns dator. Det BORDE dom ha gjort om han ensam kom på alla de här sakerna. Dom fann en massa porr men inget om att elda upp en kropp för att dölja dna-spår efter våldtäkter mm.

Sammanfattningsvis så är läget oförändrat när det gäller mordet på Caroline Stenvall för exakt ett år sedan. Trots att en mördare ringades in, åtalades och dömdes till livstid av två domstolar! Men ”Någon” hjärnan bakom dådet som sitter på alla förklaringar/sanningen om mordet är fortfarande en skugga i mörkret uppe i Gällivares skogar. Jag hoppas nu vid gud att Toni Alldéns medfångar på Kumla bankar sanningen ur honom i jakt på pengar för storyn, så att det monster till människa som går lös i Gällivare kan spärras in! Innan han kan genomföra ett nytt hemskt mord med en ny lakej att skicka i fängelse!

6 kommentarer:

Eduronflux sa...

Jäkligt intresant teori. Kan det verkligen vara så?

Murveln funderar sa...

Ja, jag tror att det ligger till så här. Att Alldén hållit käften tror jag beror på att han är fullkomligt livrädd för den andre mannen, som säkert hotat att göra hans barn illa om han glappar!
Jag får inte ihop detta fall med någon annan förklaring i alla fall. Dessvärre är ju slutsatsen att en mycket listig och farlig man går lös där uppe...

Anonym sa...

Det var ju tal om någon livsfarlig karl, som synts till i Hakkas då.
Hemmahörande i Luleå numera. "Konstigt efternamn" sades det, "han ska man inte bråka med".

Murveln funderar sa...

Det här var ju intressanta uppgifter herr anonym! Kan inte du skicka mig ett mail med de uppgifter du har så jag får kolla detta lite grann?
Min mailadress finns ju här i min profil så det är enkelt.
Jag garanterar att din anonymitet skyddas enligt lagen om källskydd för journalister!
MVH
Murveln

Rose-Marie Sandelius sa...

mycket intressant...

Du som svarat som anonym....vad vet du? Annars är det en mycket märklig kommentar..hmmm

Murveln funderar sa...

Herr(?) Anonym
Jag ställer frågan igen och uppmanar dig att höra av dig till mig via mailen i min profil. Finns det någon koppling mellan den här "farlige" mannen och Toni Alldén, annars är din kommentar ganska poänglös och korkad?
MVH
Murveln