söndag 3 januari 2010

Vargslakten - Ett politiskt självmord av Alliansen!

När jag hörde vår miljöminister Andreas Carlgren tala i Almedalen för två sedan blev jag bara full skratt. Scenen äntrades av en puttefnask till karl i en alldeles för stor ”trendig” sommarkostym och på huvudet satt en monstertoupé som bara måste ha inköpts på ”Buttericks” eller liknande! När sedan denna parodi på en minister/politiker i var och varannan mening slängde in fraser som skulle få t o m Björn Ranelid att framstå som ödmjuk var fiaskot ett faktum.
- JAG är Sveriges miljöminister, JAG styr över miljöpolitiken, JAG ska se till att…etc…
Att karlfan dessutom hade mage till att ägna resten av den veckan åt att festa med pojkvännen istället för att besöka seminarier och andra arrangemang om bla gasledningen i Östersjön stack ju också i ögonen en del. Speciellt som det var på arbetstid betald av oss svenskar! Jo, detta är faktiskt sant!

Igår skrattade jag inte mer åt ”popsnörepolitikern” Carlgren. Via nyheterna fick jag ta del av något av det absolut värsta, osannolika, makabra jag någonsin sett på TV. Döda blodiga svenska vargar som släpades i snön av flinande hillbillys i Yamaha-kepsar. Stirriga desperata tjänstemän på Länsstyrelsen som förgäves försökte hålla ordning i den hysteriska dödsdans som miljöministern villigt bjudit upp till! Överskjutningar av varg i vissa områden och skadeskjutningar på många håll . Alla sagor och legender om vargar bleknar i jämförelse med det hatiska blodbad som ägde rum i de svenska skogarna igår lördag!
Orsaken till denna massaker stavas : INKOMPETENS !
Jag har skrivit det förr och tvingas göra det ännu en gång. Vår miljöminister är ta mig fan det minst pålästa och okunnigaste statsråd jag har skådat i mitt liv!
Mot EU:s bestämmelser och mot forskarnas råd beviljar alltså karljäveln licensjakt på en stam av rovdjur som inte uppgår till mer än drygt 200 individer. Resultatet fick vi se i tv-nyheterna igår = SKANDAL!

Man ju undra över hur Carlgren tänker, OM han tänker och vad i hela friden hans kollegor i regeringen nu tycker sen vansinnigheterna exponerats i TV ? Statsministern tycks ju ha fullt upp med att förvirrat lalla omkring i EU-korridorerna och göra små intetsägande uttalanden om ”eventuella” klimathot och annat luddigt…
Miljöminister Carlgrens partiledare Maud Olofsson verkar inte bry sig om ”toupé-mannens” klavertramp, för hon har problem med muffen! Säger hon själv i alla fall. Att det är hennes muff som gör att hon får kritik för SAAB och andra näringslivspolitiska magplask.
Kärringen har fått spunk!

För mig framstår den övriga regeringens tystnad/ointresse som ett bevis på att inte de heller tar den lille puttefnasken i monstertoupé på allvar. När Carlgren fattade beslutet om licensjakt på varg så reagerade få politiker, om ens någon(?). Idag framstår detta som ett gigantiskt misstag från Alliansens sida! För det är nämligen val i år och de reaktioner som slakten på varg ute i skogarna fått hos svenska folket kommer garanterat att sätta sina spår i valurnorna. Såg idag en läsarundersökning i DN som visade att drygt 70 % av de tillfrågade läsarna ansåg att vargjakten var fel! Över 15 000 hade svarat då.
Sug på den du Carlgren!
Jag tror/hoppas att den slakt av ett av EU(!) i Europa rödlistat rovdjur i den svenska skogarna ska skicka den nuvarande regeringen djupt ner i ett svart hål, ovanpå Andreas Carlgren som självklart ska hamna underst! För oavsett om Mona Sahlin skulle kapa en hel jävla långtradare med ”Toblerone” så förlåter vi henne allt i dagsläget!
- Ta en till tant, och här har du en hel kortlek med kontokort du kan använda hej vilt!

Det vi fick se i tv-nyheterna igår kommer att avgöra valet i höst och gör dessutom att den lille puttefnasken i för stora kostymer och monstertoupé, för alltid satt sitt enda spår i svensk miljöpolitik!
Tyvärr…

5 kommentarer:

Anonym sa...

kunde inte sagt det bättre själv

Eduronflux sa...

Håller med helt och hållet. Karln måste vara totalt felvaggad. Bra rutet.

Anonym sa...

letade mig till din blogg och kommer följa den, tack så väldigt mycket för ditt namn i min insamling.
Detta betyder mycket för mig :)
Lägger även till min blogg adress, handlar ju inte bara om vargar :)
hm det va svårt att kommentera i din blogg, får väl se va det här blev till slut.
Blogg: http://wolfbitch.blogg.se/?tmp=04003836

Med vänliga hälsningar // Wolfie

Murveln funderar sa...

Tack "Wolfie", det värmde. Som du ser i bloggarkivet så finns det mycket om djur och natur där! Inte minst rovdjurskonflikten.
Bara att ta för dig alltså!

Thérèse sa...

Tack för en väl underbyggd text. Har även följt dina inlägg på Facebook. Kommer fortsätta läsa den här bloggen.