onsdag 17 juni 2009

Den usla journalistiken i Norrbotten skördade ett nytt offer!

En av mina äldsta och bästa vänner uppe i Luleå drabbades igår av den urulsa och omdömeslösa journalistik som nu börjar bli ett varumärke för media i Norrbotten. Jag är chockad, upprörd och saknar ord för det som drabbat min vän! Därför hänvisar jag till de båda bloggar ni har länkar till på vänstra sidan här på min blogg! " Lottes blogg" samt " Bandhunden skäller".
Jag har ju tidigare ondgjort mig över usla journalister i Norrbotten, bla för uthängningen av kyrkogårsarbetaren i Vännäs i Västerbotten. Som dessbättre klarade sig undan med blotta förskräckelsen och ett för evig tid förstört rykte. Min vän i Luleå förlorade sitt jobb pga en klantig nyhetschef och ansvarig utgivare på två tidningar/websidor!
Tänk om lite mer tid lagts på att gräva i "Caroline - Fallet" istället för att ägna sig åt personförföljelse! Kanske rättegångarna fått ett helt annat scenario då?
En förbannad Murvel!

2 kommentarer:

Eduronflux sa...

Ja, vad ska man säga. Som sagt jag håller med dig fullständigt. Och som jag skrivit i min blogg så blir man förbannad över att karaktärsmord har blivit journalistik

Murveln funderar sa...

Ser dessutom att Expressen toppar sin Web-tidning med smörjan. Men DÄR känns det mer rätt ändå. Norrbottniska medier borde hålla sig för goda för att syssla med sådant här. Låter mossigt som fan att säga det. Men: Visst fan var det bättre förr!