måndag 8 juni 2009

Murveln kollar närmare på abstrakta saker som EU - Valet och Politisk ohyra!

EU-VALET: Igår gjorde jag tillsammans med sambon min medborgerliga plikt och gick till valurnan för att rösta i EU-valet. Jag anser att detta faktiskt är varje svensk förbannade skyldighet gentemot våra förfäder som kämpat så hårt för att driva igenom demokratin här i landet. Och inte minst för att försöka behålla den!
Men trots att jag verkligen är en förkämpe för demokrati, yttrandefrihet och annat vi tar för givet så blev jag lite chockad i vallokalen igår. För bland de etablerade riksdagspartiernas valsedlar så står valsedlarna till det största av de partier jag kallar politisk ohyra!
De ska fan i mig INTE stå där!
Ett sådant parti, som bland annat skickar torpeder på undersökande journalister, ska ta mig fan inte ens tillåtas att verka försöka vara rumsrena. De ska hållas kort, jävligt kort! Lite för sig själv stod deras allierade med det ena namnet på partiet värre än det andra. Där skulle det där onämnbara också placerats. Faktum är att succépartiet ” Pirat- Partiet ” stod bland dessa!
Skandalöst på min ära…
Men jag lyfter på murvelhatten för TV 4 som inte ville släppa in dom i tv-rutan i alla fall.

Apropå det så vet jag inte ett skit om fildelning, IPRED etc men uppenbarligen berör dessa frågor folk runt om i landet och då är dom ju bevisligen viktiga. Vill ni läsa mer om detta kan ni göra det på bloggen ”Bandhunden skäller” som skrivs av en gammal kollega och nära vän till mig. Länken finns till vänster här på sidan. Den killen har björnkoll på alla prylar med IPRED och annat skumt. Ett besök rekommenderas varmt!
SVT sände en mini-valvaka från EU-valet vilken jag stod över. Detta val känns ju väldigt abstrakt och ”långt borta” och en valvaka, nä tack. Kändes lika spännande som att se ett direktsändning från Säffle hembygdsförenings årsmöte, typ…

POLITISK OHYRA: Som jag nämnt här ovan så har jag inte mycket till övers för gangsters med anställda torpeder som kallar sig politiker. Detta oavsett om de klär sig i kostym och uppträder till synes obeväpnade(?). Att jag inte är ensam om att hysa de här åsikterna visar ju tex invånarna i min gamla hemstad Luleå, när en s k partiledare för ett onämnbart parti höll torgmöte där. Åhörarna stod med ryggen mot talaren för att visa sitt missnöje över besöket!
Så ska dom tas dom jävlarna! Heja luleå!
Intressant var att både SSU:are och MUF:are stod sida vid sida vid protesten! Måste vara första gången i Luleås politiska historia som detta inträffat(?)!
Vi har valår nästa år och jag fasar för att det här största partiet av den politiska ohyran kommer att delta i den. Enligt min uppfattning så är detta lagvidrigt. För samtliga dessa s k partier har ju gång på gång avslöjats med att hysa klara rasistiska åsikter. Det får man inte göra i Sverige enligt grundlagen! Det kallas hets mot folkgrupp och är alltså åtalbart. Jag hoppas verkligen de blir anmälda och stoppas från att synas under nästa års valrörelse!
Varför inte sätta ”Quick-åklagaren” Christer van der Kvast att granska dom? Han är ju känd för sin regel, att åtala för ett antal brott så slutar det med dubbla domar! Men då var det ju det här med bevisningen? Men det brukar han ju strunta helt i så, Why not?

MONA SAHLIN: ”Jobben Först”, ser man i reklamen för sossarna med Mona Sahlin som dragplåster. Va fan! Vilka jobb? Hennes och LO - Wanjas då ? Två personer som gett girigheten och uttrycket ” för egen snöd vinnings skull” två nyllen att beskåda och skrämma dagisbarnen med. Sahlin pratar redan om nästa års valrörelse och låtsas som att hon inte vet att sossarna rasat som en VOLVO eller SAAB-aktie sen hon blev partiledare. ”Alliansen” håller god min i elakt spel och kritiserar henne aldrig offentligt. Tror fan det, Mona Sahlin är ju en borgerlig valseger nästa år personifierad .
- En röst på Mona är en röst på oss! Blir ”Alliansens slogan, i det tysta, före det kommande valet.

GUDRUN SCHYMAN: För jösse namn. Skicka inte tanten till Bryssel! Kan inte förstå att FI inte fört fram en annan kandidat till EU-parlamentet. Schyman i Bryssel med alla barer, vincaféer, pubar och gud vet allt blir ju en katastrof! Hon har förbrukat sina nio liv på den politiska scenen redan. Klarade ju till och med att rida ut skandalen när hon kramade ur murklan på en fin restaurang i kanonfyllan! Men mer fylletabbar klarar inte hennes karriär av.
Låt oss för tusan få ha en av de gamla hederliga politikerna kvar ännu en tid!

2 kommentarer:

Eduronflux sa...

Får väl tacka för berömmet men så insatt är jag inte tycker jag.

Nåväl, instämmer till fullo i din tyckande om det onämbara partiet.
Tyvärr måste vi ju dras med dem eftersom vi har demokrati (åtminstone till namnet) i den ryggkliarförening (ja, de som styr och tillhör toppen) vi kallar Sverige.

I övrigt brutal men skarpsinnig analys av valet.

Murveln funderar sa...

Min förhoppning är att de journalister som finns i landet och är värda namnet, gör gemensam sak och ser till avslöja dessa förklädda rasister i god tid innan nästa års val! Det förtjänar svenska folket att få veta.
Tack själv för berömmet. Vår klubb för inbördes beundrar rullar vidare...