tisdag 14 april 2009

Murveln kommenterar aktuellt och mindre aktuellt!

Jag skrev redan i början av november i fjol en krönika med rubriken ” Sahlin en garanti för ny borgerlig valseger”! Jag har inte fått någon anledning att ändra uppfattning, snarare tvärtom. Men den enda i hela Sverige om inte delar den uppfattningen verkar vara Mona Sahlin själv!
Jag vet inte vad som gör att hon biter sig fast som en igel på posten som partiledare? Kan det handla om pengar månne ? Att det nuvarande jobbet ger så mycket mer klirr i kassan att hon helt enkelt behöver det för att klara familjen Sahlins uppenbarligen enorma utgifter varje månad? Trots att hon och maken rör sig med månadsinkomster RENT per månad som motsvarar en årsinkomst för medelsvensson! Med andra ord, ska en enskild politikers privata ekonomi få påverka ett helt lands politik? För det är ju faktiskt konsekvensen av Mona Sahlins agerande.
I så fall är det ju en ren jävla skandal som borde stoppats för länge sedan!

Det som oroar mig mest är inte att ”Alliansen” kommer att ro hem en brakseger, utan att Sahlins dumheter öppnar upp för den politiska ohyra som vill ta sig i riksdagen! DET vore en stor skam för Sverige som demokrati om dom gjorde det. Jag kommer aldrig att skriva ut deras namn här, inte ens förkortningen, för gör jag det så innebär det att jag accepterar dom som politiskt parti.
Vilket jag ALDRIG kommer att göra!

Jag gjorde en missbedömning när det gäller ”Caroline-fallet” och Silberskys begäran om en omprövning av rättsläkarens utlåtande. Alltså att Caroline levde när Toni Alldén sköt henne.
Han fick sin begäran beviljad. Men det kan också bli så att Silbersky gör rena självmålet i målet så att säga. För gör medicinska rådet samma bedömning och stödjer rättsläkaren så är utgången av mordfallet i hovrätten given innan den ens har hållits! Alldén sköt Caroline när hon levde = Mord = Livstid! Man får inte heller glömma bort att åklagarna i tingsrätten fick Alldén att försäga sig vid ett tillfälle och medge att Caroline kanske levde på mordplatsen. Detta kommer givetvis de båda åklagarna att pressa mördaren på i hovrätten där inte senil ”tomtefar” till domare sitter och avbryter dom hela tiden(?) Spännande blir det…

Ni kanske har sett klippet på kvinnan som hoppade ner i vattnet till isbjörnarna på zoo? Hon ville ta livet av sig, sägs det efteråt. Stackars kvinna! Hon visste inte att djur faktiskt inte är onda och liksom bara har ihjäl en människa så fort dom kommer åt! Det är ju bara vi människor som sysslar med sånt. Isbjörnarna ville bara leka lite och kvinnan kunde räddas med lite lättare skador. Nästa gång hon försöker något sånt så tycker jag att hon ska ta sig in på någon sluten anstalt för sexbrottslingar! Chansen att överleva DET lär vara mikroskopiska…

Samerna ränner hos regeringen igen och skriker om rovdjurens hot mot hela rennäringen. Huvudargumentet är den ”explosion av rovdjur” som nu lär ha ägt rum i landet. Måste erkänna att detta verkar märkligt. Att det bara är just samerna som MÄRKER denna ”explosion”. Vi andra naturmänniskor, fiskare, fågelskådare, naturälskare i allmänhet märker minsann aldrig av den! Fast vi så gärna vill! Dessutom visar inte heller forskarnas undersökningar på någon explosion av antalet rovdjur(?) Så jag undrar stillsamt:
Vilken planet bor egentligen samerna på?

Till sist bara en liten fundering jag haft . Talesättet – ” Inget ont som inte har något gott med sig” – är ju allom bekant. Men det finns faktiskt ett undantag”
RASISM!
Jag har grunnat och funderat men jag kan inte hitta något gott med just rasism. Vilket gör att frågan om den ultimata ondskan i världen nu är besvarad:
RASISM !
Håll till godo…

3 kommentarer:

Eduronflux sa...

Finns inget här som jag då protesterar mot. :)

Murveln funderar sa...

Å du hittar inget gott då i rasism ?

Eduronflux sa...

eh nej