torsdag 30 april 2009

Veckan som gått: Svinhugg går igen och "Rödluvan" i Dalarna!

Svininfluensan: Denna ”farsot” som nu fått hela (media)världen att gå i spinn och det utfärdas varningar den ena värre än den andra.
Men allvarligt nu , seriöst alltså !
Hur farlig är den där flunsan egentligen?
Det är faktiskt inte speciellt många som ”trillat av pinn” än och har jag förstått det rätt så är det ingen fara alls för oss vanliga rätt friska människor. Ett(1) dödsfall hittills i Europa, säger väl allt! Jag måste erkänna att jag hajar noll. För folk dör ju i vanliga influensor också, varje år. Inte fan gapas det och utfärdas epidemivarningar för det. Gamlingarna får vaccin mot det varje höst, that´s it! Men nu när det upptäckts ett virus från grisar/svin som kommer från Mexiko då jävlars tar det hus i helvete. Vad har Mexiko gjort för ont?
Skulle inte bli ett dugg förvånad om domedagsprofeterna börja yla om guds straff mot någon speciell grupp av människor. Tex vi stackare som råkar älska julskinka, fläskkotletter, fläsk med löksås, mmmm… Har ju uttalanden om just guds straff mot de homosexuella i samband med AIDS i färskt minne. Nu är det alltså vår tur(?)
Men än är det kokta fläsket inte stekt! Mmmm, stekt…

Kan detta vara den stora chans veganerna väntat på så länge?
Ett nytt världskrig står för dörren där de stridande utgörs av VVF – Våga Vägra Fläsk och MSA – Mother Scans Army uppbackade av FV – Fläskets Vänner. Men jag tror det blir ett rätt ”fredligt” krig där salladshuvuden och ostekta fläskkotletter viner genom luften, och eld upphör innebär grillfest i skyttegravarna på ena sidan och soppkok samt ogräsrensning av land i den andra. Mycket BBQ och linsgrytor blir det…

Ny varg-skandal: ”Sagan om Rödluvan och vargen” har väl de flesta hört talas om, eller fått sig till livs som barn. Att läsa sagor för barn, eller för sig själv om man nu vill, är inget fel. Men man bör alltid ha i åtanke att det är just en SAGA man läser. Dvs påhittat, osant, falsk utsaga, helt enkelt lögn och förbannad dikt! Nu har vi haft ett ”Rödluvan-fall” i Dalarna där barn/ungdomar påstod sig ha blivit förföljda av en varg som uppenbarligen visade ett visst intresse för deras förehavanden. Allt slutade givetvis med att de ”tappra” jägarna” gick man ur huse och tog djuret av daga fortare än fan. Allt för att visa folket hur ”tappra och modiga de är med sina svärd och sina capes”… hm, sorry, tänkte på seriefigur i Disney på julafton. Ska givetvis vara - med sina sprillans nya automatvapen kraftiga nog för att göra vilken liten mespropp som helst till en ”riktig karl”(?)
Detta är ju ta mig fan rent skrattretande! Vi skriver faktiskt år 2009 i agendan och lik förbannat så reagerar folk på djuret varg som om vi levde på 1700-talet. Att jägarna genast tar chansen att börja vifta med sina ”penisförlängare” och börjar skjuta hej vilt omkring sig kan jag förstå. Nja, inte förstå på så sätt, men begripa i alla fall. Men att vanligt folk kan uppfatta ett ensamt djur så hotfullt och skrämmande att enda sättet att lösa problemet på är genom avlivning! Det varken förstår eller begriper jag?
För det första så tror jag inte ungarna talar sanning! Ingen jävla normal varg i världen kutar efter en moped! Ingen jävla normal varg i världen går efter en människa på några meters håll och sen står kvar och fånstirrar på gården när personen gått in ! Jag klandrar inte ungarna, men väl de vuxna/myndigheterna som inte seriöst ifrågasätter berättelser på rena sagonivån innan man skjuter ett fridlyst djur!
Jag misstänker starkt att detta handlar om en halvtam illegal varghybrid” någon dumpat i skogen för att de inte kunnat handskas med den.
Nu måste jag avsluta för att redigera mina bilder från senaste resan till Mexiko och tillönskar er en trevlig NÖFF NÖFF, öh menar NÖFF, NÖFF….shit! Jag har fått NÖFF,NÖFF…
HJÄÄÄÄÄÄÄLP!

2 kommentarer:

Eduronflux sa...

Hehe Våga Vägra Fläsk vs MSA&FV bland det roligare jag läst på länge.
Angående "varghunden" har jag haft samma funderingar.

Murveln funderar sa...

Alltid kul att kunna roa mina läsare!
Detta med vargen i Nås är helt horribelt egentligen. Djuret som faktiskt är fridlyst dödades på grund av några sagor påhittade av barn som söker uppmärksamhet! Myndigheternas trovärdighet här är lika med noll! Tanken går till häxprocesserna där folk brändes på löpande band enbart på "vittnesmål" av snorungar.
Sverige anno år 2009...