tisdag 24 februari 2009

"Carolin-fallet": Åtalet ett antiklimax - Rättegången blir avgörande!

Åtalet mot den gällivarebo, som misstänks för att ha mördat Carolin Stenvall från Piteå i höstas, lämnades in igår. I samband med det hölls en välbesökt presskonferens som konstigt nog gav mycket färre svar på alla frågor kring fallet än man kunde väntat sig. Men några nya viktiga fakta lades i alla fall i dagen.
Carolin Stenvall dödades med två gevärsskott av mannen och hon levde när hon han sköt! Detta är alltså ett självklart mord och ingenting annat. Troligen också överlagt eftersom han kört iväg med den medvetslösa och svårt misshandlade kvinnan för att göra sig av med henne, ”för alltid”, så att säga.

Mannen hade innan avrättningen också försökt att slå ihjäl kvinnan med en hammare vilket förklarar det kraftiga våld mot huvudet rättsläkaren konstaterat. Detta är också nya uppgifter!
Men sedan var det inte mycket mer som kom fram igår, tyvärr ska erkännas. För jag vet att det är många med mig här i landet som följt detta märkliga och segdragna kriminaldrama med stort intresse, pga, att frågetecknen hela tiden varit långt fler än svaren! Jag har inte minst här på bloggen märkt av det stora intresset för ”Carolin-fallet”, och alla de krönikor jag skrivit i ämnet! En dag var det 321 besökare som alla läst en speciell krönika om fallet! Känns jättekul även om jag givetvis tvingas spekulera i mångt och mycket utifrån de uppgifter jag får genom media, och lite från skvaller uppe ifrån Norrbotten.

Jag hävdar även efter gårdagens åtal mot 51-åringen att detta handlar om ett bestialiskt sexmord av värsta kalibern, Begånget av antingen en fullkomligt iskall psykopat till mördare, eller en människa var hjärna fräts sönder av ett gravt alkoholmissbruk, som är helt oförmögen att inse vidden av sina handlingar. Det kan givetvis röra sig om en mix av dessa båda saker och jag lutar nog åt en sådan olyckligsalig blandning. Med andra ord så anser jag den här mannen vara en psykotisk alkoholist, som burit på sadistiska sexuella fantasier som utlöstes vid sammanträffandet med Carolin Stenfall den där olycksaliga septemberdagen i fjol. Jag vidhåller den version jag gett av händelsen tidigare som i korthet är följande:

Mannen kommer körande in på rastplatsen vid stenbron utanför Gällivare där Carolin Stenvall av någon anledning stannat till. Han är redigt på fyllan och tilltalar förmodligen Carolin som då hotar med att ringa och anmäla honom för rattfylla. Han får då panik inför hotet av att förlora körkortet, slår till henne så hon faller och slår sig medvetslös.
Som argument för detta framhåller jag att han var på älgjakt, i Norrbotten = Fylleslag! Han hade varit på systembolaget och Carolin Stenvall ger intrycket av att ha varit en rättskaffens människa som skulle reagera på en uppenbart berusad bilförare.

När han ser den medvetslösa kvinnan ligga där så kommer djävulen fram i honom och han ser en chans att realisera de dolda sexuella lustar han burit på i hela sitt vuxna liv. Han kastar in henne i bilen och kör sedan iväg till sin stuga. Där gör han saker med Carolin som nog varken ni eller jag vill veta om. Efter att ha begått övergreppen tar han beslutet att kvinnan inte kan tillåtas leva och kunna berätta om hans handlingar och övergrepp.
Som argument för detta tar jag att han levde i skuggan av en framgångsrik stark kvinna medan han själv var en tämligen liten misslyckad figur, som dessutom söp för mycket. Han bar, enligt mig, på ett latent kvinnohat som han fick utlopp för när Carolin hamnade i hans våld! Lägg därtill en sexuell frustration så blir psykopatbilden komplett
Sedan återstår bara det som rättsläkaren kunnat konstatera, misshandeln plus avrättningen med geväret. Samt de desperata försöken att göra sig av med kroppen för alltid. . I sammanhanget bör nämnas att han kanske också avsiktligt lät bli att berätta var kroppen fanns under så lång tid i hopp om att spåren av övergreppen skulle förstöras. Vilket de tydligen gjorde också enligt den rättsmedicinska undersökningen.

Mannen vägrar hela tiden att berätta sanningen, men jag tror att inför en sittande tingsrätt, en sal full av media + åhörare och en genuint ”elak” åklagare så kommer masken att rämna!
Jag hoppas och tror att då får vi äntligen veta vad som hände 29-åriga Carolin Stenvall den 14 september år 2008 utanför Gällivare.

Inga kommentarer: