lördag 14 februari 2009

" Kristi Brud" - Den ultimata häxan ?

Frågetecknet ovan i rubriken hade lika gärna kunna vara ett utropstecken. För så känns det efter att ha tagit del av de senaste dagarnas uppgifter om den minst sagt underliga lilla pingstförsamlingen i Knutby. Den skickliga journalisten Karin Swärd utvecklade sin första dokumentär till en dramadokumentär som nu sänds i tre delar. Mixen av dokumentär och rekonstruerade partier funkar bra tycker jag, och känns mycket trovärdigt. Jag och Swärd jobbade för övrigt inom SR samtidigt och hade en del kontakt via jobbet. Detta gör att jag har fullt för förtroende för hennes uppgifter och behandlingen av dem.

Jag måste erkänna att denna kvinna, Åsa Waldau, ”kristi brud” är en mycket märklig figur i mina ögon. Detta totala ointresse för andras åsikter, det överseende småleendet när andra tycker något, och den uppenbara brist på självinsikt hon hyser måste betecknas som remakarkabel! Undrar om det bara är jag som ser tydliga likhetstecken mellan henne och ”arboga-tyskan”? Det jag syftar på är att båda har gjort/gör något som är jävligt fel, men låtsas som om det inte har en aning om att någonting skulle vara fel. Allra minst deras eget!

Jag såg den första dokumentären som Swärd gjorde om Knubyförsamlingen och slogs då genast av tanken att det är denna så kallade ” Kristi brud” som styrt/styr allt med järnhand. Pastorn Helge Fossmo har ju senare från fängelset berättat att han var vansinnigt förälskad i Åsa Waldau och var beredd att göra vad som helst för henne. Nå, det gjorde han ju också, med råge om man så säger…
Tyvärr vågade/ville han inte själv hålla i puffran utan det blev den ”sinnessvaga” barnflickan, som troligen var lika ”tok-kär” i honom, som fick göra skitjobbet. Värt att notera är att den mördade Alexandra var Åsas syster och tillika gift med pastor Fossmo! Blod är tjockare än vatten, fan trot…

Eftersom jag aldrig träffat Åsa Waldau, gudskelov(!), så kan jag bara göra mig en bild av henne utifrån de intervjuer jag sett på TV, samt hennes medverkan i torsdagens Debatt. Jag ser en snygg , inte vrålsnygg, kvinna som även har en viss ” sex - appeal” utan att för den skull vara något bombnedslag. Men det intressanta med Waldau är hennes sätt att iaktta omgivningen med ett alltid lika överlägset leende. Oavsett hur ”pressande” frågorna är mot henne. Det är som om hon anser sig vara helt jävla OSÅRBAR!
Med tanke på VARFÖR hon hamnat i rampljuset är ju detta minst sagt anmärkningsvärt!

Jag tror faktiskt att denna självutnämnda ” Kristi brud ” genomfört det perfekta brottet mitt framför ögonen på ett svenskt stelbent rättssystem, genom att helt enkelt kontrollera människor i sin omgivning så att de till och med begått mord utan att blinka! Dessutom utan att våga ange Åsa Waldau i efterhand. Det sistnämnda visar ju på vilken enorm makt denna kvinna förmår att utöva på sina medmänniskor. Först begå brottet och sedan ta straffet för sin ” Kristi brud ”.

När det gäller Helge Fossmo är ju förklaringen ganska enkel. Människan(kvinnan) har sedan begynnelsen använt sex för att få andra(män) att göra saker de önskat. Åsa Waldau lyckades tydligen göra pastor Fossmo så in i helvetes pilsk att han till och med iscensatte mord på sin egen fru för att få ” komma till skott ”! MEN något som borde fått honom betänksam var ju Waldaus egna ” profetior” om hur hon SJÄLV har ljuvligt sex med JESUS! Jag menar att han borde ju tänkt på att konkurrensen med hans lilla ” prälle – snopp ” var ju rent mördande(!) Bräda JESUS guds son! Nä, lille Helge, det var rätt korkat måste jag säga…

På häxprocessernas tid, när vi brände ” häxor ” i samma takt som vi bränner pellets i värmeverken idag, skulle Åsa Waldau legat jävligt risigt till om man så säger. Hon uppfyller alla de kriterier som fanns då med råge. Använder list, sex och ”tricks” för att manipulera en hel drös med människor och dessutom tjäna pengar hela tiden. Men motivet är trots det lite oklarare.
Efter att ha gjort lite research på nätet så kan man konstatera att Åsa Waldau är en välbeställd dam idag, dock inte alls snor-rik! Hon driver ett Spa samt har spelat några album varav ett är utgivet av ”Skara-äcklet” Bert Karlsson, vem annars? Detta är givetvis blodspengar hon tjänat, eftersom det i bakgrunden finns både ett mord och mordförsök som hon utan tvivel är orsak/skyldig till! Åsa Waldau är en ulv i fårakläder eller som jag sade tidigare,
”Kristi brud” som den ultimata häxan med andra ord !

Inga kommentarer: