tisdag 3 mars 2009

"Carolin-fallet": Skammen över sexmordet för tung att bära!

Jag börjar dagens krönika med att citera mig själv:
” Carolin-fallet”: Lutar allt mer åt ett bestialiskt sexmord!
Rubriken är hämtad från min blogg den 18 november förra året! Efter att ha ägnat en stor del av dagen och kvällen under tisdagen åt att läsa samt höra förhören med den åtalade 51-åringen, så skulle rubriken på denna krönika kunna vara exakt detsamma. Mina slutsatser den 18 november i fjol plus då teorier och, ärligt talat rena spekulationer, styrks till fullo efter gårdagens andra rättegångsdag i ”Carolin-fallet”.
Den misstänkte uppträder precis som en person vars hjärna tagit allvarlig skada av ett långt och djupt alkoholmissbruk. Hans avhuggna sätt att prata, hans uppenbara svårigheter att förstå åklagarnas frågor, samt hans tydliga ovilja att prata om sånt som är jobbigt för honom.
Den här mannen kommer ALDRIG att berätta sanningen om vad han gjorde med Carolin Stenvall samma dag han mördade henne! Det står helt klart nu.

Åklagarna körde hårt med den misstänkte igår, inget snack om den saken. MEN de hade faktiskt kunnat vara ännu hårdare än de var också! Men jag misstänker att det riktigt tunga artilleriet kommer först under onsdagen. Ett par gånger vid tisdagens förhör gick rådmannen in och näpsade åklagarna för deras provokativa sätt att pressa mannen. Hans ”papegojadvokat” sa efteråt att de inte får ur hans klient något med hårda metoder utan ska vara snälla istället!
VA? Fan vi snackar om en kallblodig mördare inte någon jävla sagostund på dagis!

Signifikativt under gårdagens förhör med den 51-årige gällivarebon var att han blev mycket irriterad och besvärad varje gång något som hade att göra med sex kom på tal. Det framkom att han vilselett polisen vid de första förhören genom att påstå att han var i stort sett impotent. Han är helt normal berättade åklagarna. Detta kändes som en mindre bomb i rättssalen! Nästan direkt efter släppte åklagarna ännu en bomb när de frågade om hans intresse för porr? De kunde då bevisa att mannen innan ”Carolin-mordet” visat ett stort intresse för porr via datorn hemma, som gåtts igenom av tekniker. Mannen förnekade snabbt detta och sa att det var sönerna, eller frun(!) för han tittade inte på nåt sånt minsann. Åklagarna tog då ett exempel som visade på en nedladdning av en oherrans massa porr en förmiddag när han var hemma sjukskriven, sönerna i skolan och frun på tjänsteresa i Kina(!). Men han nekade trots detta att det var han som tittat på porren! Ja jisses säger jag bara…

Uppenbarligen är detta med övergreppen och det sexuella våldet mot Carolin en sak han inte klarar av att erkänna inför någon människa. Skammen är helt enkelt för stor för att bli stämplad som våldtäktsman och sexmördare! Dessutom är jag övertygad om att han får urusel rådgivning av den där så kallade advokaten, som rådde 51-åringen till att sluta svara på frågor av sexuell natur. Snacka om ett outtalat erkännande!
Man kan fråga sig vilken historik den här mannen har när det gäller sex överhuvudtaget? NÅGOT måste finnas där som är väldigt sjukt, och väldigt traumatiskt för honom. Därom råder ingen tvekan. Man VAD?

Slutligen måste det erkännas att den här mannen uppvisar en förslagenhet som åtminstone jag inte trodde honom om. Alla hans mer eller mindre smarta försök att dölja mordet tyder ju på oanade talanger inom detta område. Ta bara detta med att han redan dagen efter tillskansade sig en mängd gevärspatroner som han sen åkte iväg och strödde ut där han skjutit Carolin! Allt för att förvilla polisens tekniker och inga givetvis från det egna vapnet.
Eller hans lögner om sin sexuella oförmåga , detta också i ett tidigt skede av utredningen. Att han medvetet väntade med att avslöja var kroppen fanns, för att vara säker på att inga spår efter våldtäkterna skulle finnas kvar. Dessa försökte han också utplåna genom att bränna bort dom på kvinnans kropp med bensin. Något han undvek att svara på trots ihärdiga frågor från åklagarna under eftermiddagen igår. Jag måste erkänna att min tro på att denne förslagne mördare någonsin ska berätta hela sanningen fick sig en allvarlig knäck igår!

3 kommentarer:

Eduronflux sa...

Haha "inte någon jävla sagostund på dagis". Den satt som en smäck.
jag måste böja mig för mästaren här. Du var inne på sexspåret tidigt. Något som jag förbisåg i början.

Murveln funderar sa...

Tack broder! Rutinen och fingertoppskänslan har vi nog kvar sen gamla radiotiden.
Tyvärr har jag nog haft rätt i det mesta angående detta minst sagt knepiga fall.

Murveln funderar sa...

Ps. Med "tyvärr" avser jag hur hemskt mordet visat sig vara, vilket jag ju befarade tidigt.
Ds