onsdag 25 mars 2009

"Caroline-fallet": Därför skrämmer "Caroline-mannen" skiten ur oss !

Nej, för fan grabbar! Ni behöver inte börja spela med bicepsen och muttra.
– Den där lilla skiten sänker jag med en halvmiss...
Jag VET för farao! Det är inte riktigt så jag menar. Men helt klart är att Toni Alldéns mördarfigur är något av det mest skrämmande vi haft i svensk kriminalhistoria! Varför, undrar ni då?
FÖR ATT HAN ÄR SÅ JÄVLA VANLIG, HELT ENKELT!

Alldén var fram till den där dagen i september förra året, en helt vanlig knegare. Farsa till tre ungar, gift med framgångsrik men rätt vanlig kvinna(?) och om man vill vara taskig, rätt färglös och ointressant som person.Åtminstone enligt jaktkompisar och arbetskamrater . Deras uttalande efter att fakta blivit kända, om hans udda beteende mm stryker jag helt ur protokollet. Bara efterkonstruktioner och påverkan av varandra .
Toni Alldén är också till det yttre en oansenlig liten man som på inte sätt för tanken till den bestialiska mördare som ändade Caroline Stenvalls liv på en öde skogsväg. Förstår ni nu grabbar hur jag menar? Jag syftar alltså på att denne kallblodige mördare kan vara vem som helst i er omgivning! Känn på den ett tag.
PRECIS VEM FAN SOM HELST !

Jag menar inte heller att det är just ni med era stora överarmar och släggor till nävar som ska bli rädda för att råka ut för en man av Alldéns kaliber. OM han inte är berusad och beväpnad vill säga! Utan mer att ni ska bli rädda för att någon av era nära och kära ska stöta på en man av det här slaget, av en slump bara. Som Caroline gjorde. Kanske er syster , er flickvän/hustru/sambo, er kusin, bästa polarens flickvän/sambo/hustru etc . Kort sagt, att någon ni håller mycket av, helt slumpmässigt ska råka ut för en sådan här alldaglig mördare. UTAN att ni kan göra ett jävla dugg åt det!
Det är DÄRFÖR jag tror att den här mannen skrämmer skiten ur er och mig!

Toni Alldén har uppenbarligen levt ett slags dubbelliv där han lyckats dölja sin mörka sida väldigt väl för sin omgivning. Inte helt, det vägrar jag att tro på! Jag har sagt det förr och säger det igen. NÅGON måste veta, känna till, NÅGOT som kan förklara denne alldaglige medelsvenssons förvandling till kallblodig mördare? Jag har ingen aning om VAD detta skulle vara, men troligen vet ex-hustrun saker som kan kasta nytt ljus över mordet(?) Någon riktig polare verkar han ju inte ha haft, märkligt nog. Det brukar ju de flesta män ha, åtminstone dom som jagar eller fiskar, vilket Alldén gjorde. Frågan man ställer sig nu är givetvis:
- Finns det någon som överhuvudtaget KÄNDE denne man som blev mördare?

Något som också är intressant är hur Alldén lyckades skaffa näring och tillfredställa de mordiska lustar han uppenbarligen bar på? Alltså, utan att ta livet av och våldta unga kvinnor på löpande band? Och NÄR fick han ”smak” för detta, hur började allt? Detta är, enligt mig, mycket fascinerande och frustrerande frågor kring mordet på Carolin Stenvall. Men samtidigt så måste gåtans lösning finnas där! I denne mans bakgrund, levnadshistoria och livsöde !

Kan det ha varit så att Toni Alldén redan i unga år satte i system att begå övergrepp på flickor som var redlöst berusade, och som därför inte satte dit honom? Att han ofta var ”fyllschaffis” i raggarbilarna och därför hade tillgång till lätta offer under lång tid? Jag kan inte påminna mig några uppmärksammade våldtäkter i Gällivareområdet på 70-början på 80-talet(?) Det enda jag minns från den tiden är den så kallade ”Golfmannen” som härjade i Luleå-Boden-området i början av 80-talet. En kille som våldtog småtjejer längs vägen mellan Luleå och Boden en sommar och som aldrig åkte fast. Var bodde Toni Alldén då, kan man ju undra?
Men som sagt, var och hur har han fått näring till sina mordiska lustar under alla år?
NÅGON VET!
NÅGON MÅSTE BERÄTTA!

2 kommentarer:

Eduronflux sa...

Precis som du funderar man ju över denne person och hur fan det gått till egentligen. Denna förvandling från "vanlig" person till "monster"
Och det är ju en otroligt intressant det här med "Golfmannen" som du nämner. Vad hänvisar namnet till? Bilmodellen han åkte i eller golfintresse, "hole in one" (dåligt, jag vet!)?

Murveln funderar sa...

Namnet " golfmannen" syftar till hans bil som ska ha varit en grön(?) golf. Minns inte exakt vilken sommar han härjade, men som sagt, fast åkte han aldrig. Trots bla fantombilder i pressen!