torsdag 23 oktober 2008

"Carolinfallet" - Hur många dras med i fallet?

Så kom upplösningen av "Carolin-fallet" i Gällivare. Polisen tog uppenbarligen i med hårdhandskarna igår och vallade runt den häktade mannen, iförd handbojor, på olika platser samt utsatte honom för pressande förhör vilket fick honom att visa var han dumpat Carolins kropp. Jag skulle vilja påstå att hela den här utredningen är en enda lång lektion i effektivt polisarbete lett av kommissarie Dag Andersson plus åklagaren Ulrika Schönbeck. Som jag skrev igår så har de hela tiden vetat betydligt mer än vad de sagt till media, vilket gav resultat igår.
Att kroppen av Carolin nu äntligen hittats måste vara en oerhörd lättnad för hennes nära och kära. Tror inte vi andra ens kan föreställa oss vilken mardröm de stackarna fått utstå under denna tid. De har all min sympati när de nu tvingas ta del av resten av detta hemska drama, när de får veta VAD dessa "helly-hansen-monster" gjort med deras dotter/flickvän/vän. För att det rör sig om flera inblandade är ju Carolins flyttade bil ett bevis på...
Jag undrar verkligen hur många som kommer att dras med när nu den häktades berättelse faller som ett korthus? Hur många fega kräk som gömmer sig i hörnen och nu skoningslöst kommer att dras fram i ljuset av polis och åklagare? Man kan bara hoppas att ALLA som känt till NÅGOT om mordet åker dit så det sjunger om det! Oavsett nivå på brottsskalan.
Dessutom är jag övertygad om att övriga frågetecken i utredningen med läckor, insmugglandet av rakbladet till den häktade mm, kommer att rätas ut. Detta med rakbladet skrev jag om igår och blev glad när jag på eftermiddagen läste att en internutredning inom polisen ska granska händelsen.
Sådant ska bara inte kunna hända inne i ett svenskt polishus!
Kommissarie Dag Andersson verkar vara en sorts verklighetens "Martin Beck" som löser knepiga våldsbrott på löpande band. Det finns ingen anledning att tro att denne man och hans medhjälpare kommer att misslyckas denna gång heller. Så att Caroline Stenvall får gå till den sista vilan och ha fått full upprättelse för det vidriga dåd hon råkat ut för!
Hatten av för dessa rättvisans män som vigt sitt liv åt att bekämpa ondskan i alla dess former!
Fotnot: Att jag anser Carolins bil vid stenbron vara ett bevis för att det rör sig om flera gärningsmän, beror på att jag liksom polis och åklagare tror att mannens påstående om att hon ramlat och slagit ihjäl sig, är lögn och förbannad dikt.

Inga kommentarer: