onsdag 15 oktober 2008

Sahlin en kvarnsten runt sossarnas hals...

Jag fortsätter idag min reflektion över sossarnas partiledare, Mona Sahlin, och hennes negativa inverkan för partiet samt dess allierade i framtiden. För ÄVEN de eller det parti som väljer att samarbeta med socialdemokraterna kommer att få känna av den sura eftersmak de så kallade "Sahlin-affärerna" efterlämnat hos svenskarna.
Vad jag inte förstår är att en person i Mona Sahlins ställning kan visa upp en sådan total nonchalans och arrogans mot sina updragsgivare, dvs det svenska folket! Inte ens en förklaring till varför en familj som hennes, som då -95, tjänade runt 125 000 kronor i månaden,NETTO! Hade EKONOMISKA PROBLEM?! Obegripligt för vanliga människor, milt uttryckt.Trots en hel timme i tv4 på bästa sändningstid med det självutnämnda intervju-oraklet, Malou von Sivers. Men vad i hela friden sysslade medierna med i landet då? Hela Sveriges journalistkår visste/vet varför familjen Sahlin hade/har(?) problem med ekonomin - men ingen sa eller skrev något! Von Sivers nämde tex inte ett ord om saken utan jamsade bara på i bästa "hemma hos-stil". Tom jag, som inte var aktiv som journalist då, fick nästan omedelbart veta varför Mona Sahlin tvingats köpa Toblerone på riksdagskortet...
Jag är inte aktiv journalist nu heller och därför tänker jag inte avslöja vari felet låg/ligger(?) Det får medierna själva göra, NÄR, de nu vågar?
Men jag kan lova att jag och stora delar av svenska folket nu går och väntar på nästa "Sahlin-affär", eller vilket skelett som nu ska ramla ut ur hennes garderob? För något mer tjuvköpande av godis tror jag inte det blir(?) Lösgodiset är för övrigt slut efter fd statsminister Göran Perssons senaste "shoppingrunda..."

Inga kommentarer: