onsdag 29 oktober 2008

"Carolinmordet" - Ännu en psykopat i raden!

De frågetecken man hoppades skulle rätas ut under gårdagen kvarstår. Dessutom har fler tillkommit! Klart är att den anhållne ljuger som en häst travar hela tiden och att han är någon slags psykopat, dvs onormal till sin läggning. Ingen NORMAL människa skulle dag efter dag kunnat motstå den artillerield av frågor han utsatts för av rutinerade poliser. Ingen NORMAL människa skulle kunna hålla fast vid en så orimlig historia som den han dukat upp. Ingen NORMAL människa skulle kunna vara så likgiltig inför en annan människas död som han uppenbarligen är. Den som känner den här underliga mannen bäst måste rimligtvis vara hans FRU! Jag tror att hon sitter inne med många av svaren på frågorna i detta mystiska mordfall!
Detta står jag för alla dar i veckan!
Mordet blir dessutom allt konstigare och konstigare. Polisen uppger nu att dom tror att Carolin och mannen träffats på någon annan plats än rastplatsen stenbron utanför Gällivare.
Jaha, och hur i hela friden kom hennes bil dit då? För hur schizofren en människa än är så kan personen inte köra två bilar samtidigt! Hoppsan, då finns det alltså flera gärningsmän med i bilden som den misstänkte skyddar genom sina galna lögner!
Uppgifter finns om att Carolin skjutits till döds. Tänk om undersökningarna visar att skottet INTE kommer från den nu häktade mannens vapen? Hoppsan igen, nu blir det riktigt jäkla snårigt och skaran av misstänkta måste utökas betydligt!
Som gammal norrbottning med stor vana av att vistas i skog och mark finns det en sak till som gör mig minst sagt konfunderad. Den misstänkte satt alltså utposterad vid ett älgpass dagen då Carolin mördades. Jag är inte älgjägare själv men har varit ute och gjort reportage under älgjakten flera gånger samt är vän med en hel drös älgjägare så en sak VET jag om älgjakt i Norrbotten:
MAN LÄMNAR ALDRIG SITT PASS!
Då blir det livstids arkebusering, minst! Och man gör det definitivt inte för att åka flera mil för att slänga några jävla soppåsar. Den nu häktade mannen fick först alibi av jaktlaget att han minsann suttit på passet hela tiden. Men sen ändrade de sina uppgifter och påstod att han meddelat att han var tvungen att lämna passet ett tag.
Vad fan betyder egentligen detta?
För mig är förvirringen nu total och det kanske är grymt att säga det, men jag hoppas att den hjärtlösa kalla fan bryter ihop snarast möjligt och berättar ALLT!
Carolins familj behöver det, polisen och åklagaren behöver det, du och jag, den så kallade allmänheten behöver det!
Till sist vill jag hänvisa till rubriken igen och säga att hur än de där rättspsykiatriska undersökningarna går till, så tycker jag att vissa människor är allvarligt sjuka när de begår mord av det slag som ovanstående handlar om. OAVSETT om undersökningen visar att de är friska.
Jag tänker på tyskan i Arboga tex. Slår man ihjäl två små barn med en hammare och försöker göra samma sak med deras mor så är man enligt mig SJUK!
Anders Eklund och mordet på Engla samma sak. Våldtar man och mördar en liten 10-årig flicka och dumpar kroppen i skogen för att sedan leva ett normalt liv igen, då är man enligt mig MYCKET SJUK!
För mig verkar parallellerna vara många med Carolinmordet och de nyss nämnda. Jag är nu övertygad om att ännu en fullblodspsykopat till mördare presenterat sig för oss!
Är det någon mer än jag som tycker det börjar bli obehagligt många av dom nu?

Inga kommentarer: