söndag 19 oktober 2008

Det behövs högerspöken och gråsossar nu!

Måste först konstatera att min analytiska förmåga fortfarande fungerar. Skrev i min krönika igår att Maria Wetterstrand var alldeles för arg i partiledardebatten. Igår eftermiddag skrev hon själv i Aftonbladet att hon varit, just det, alldeles för arg i debatten!
Kom ihåg var ni läste det först...
Jag hävdade dessutom att herrarna Lars Ohly(v) och Peter Ericsson(mp) borde slå sina påsar ihop och ge oss ett alternativ till det elände som man väl snart kan kalla: Socialmoderaterna.
Jag fullkomligt hatar när det pratas om samarbete över blockgränserna! Vad är det för jävla skitsnack egentligen? Vad händer då med de förr så viktiga ideologierna? OM nu någon moderat eller socialdemokrat till äventyrs skulle ha någon sådan som riktmärke i politiken(?)
Nä, är det olika block så ska det ta mig fan också vara just OLIKA!
Tacka vet jag 70-talets härliga storgräl mellan "högerspökena" och "gråsossarna"! När arbetarbarnen skrämdes till att äta upp sin gröt med:
- Om du inte äter din gröt så kommer högerspöket Gösta och KÖPER den och han har en riktig KNIV och jättestora äckliga gula tänder!
Lilla "Ronja Brackar-dotter" fick sig till livs följande scenario om inte frukosten åts upp:
- Om du inte äter upp din gåsleverpastej så kommer kommunisterna och tar den! Och "röde Lars" smetar murbruk på alla dina fina klänningar och skrynklar dom! Och han har alltid med sig "gråsossarna också och dom tar ALLT!
Härliga minnen, nog var det bättre förr när man visste vad som fanns i den politiska godispåsen.
Allt var liksom så enkelt och politikerna stod för sina åsikter alla dagar i veckan. Gösta Boman kände sig nog lite stolt och smickrad när någon kallade honom,"kapitalistsvin". Olof Palme hade nog inte heller något emot att kallas "pöbel,arbetarpatrask" eller liknande.
Jag saknar verkligen den här typen av rakryggade politiker som står för sina åsikter och inte sneglar åt alla håll, eller håller upp fingret för att kolla hur vinden blåser just idag. Så inte den egna fallskärmen eller pensionen kan hotas.
Någon sa att vi har de politker vi förtjänar. Men va fan...
Är vi så jävla usla?

Inga kommentarer: