lördag 25 oktober 2008

"Carolinmordet" - fascinerar och frustrerar!

"Carolinmordet" - fascinerar och frustrerar!

Har ju skrivit ett par gånger i veckan om mordet på Carolin Stenvall i Gällivare. Och jag gör det nu igen! Varför kan ju undra, men faktum är att fallet både fascinerar och frusterar mig. Det fascinerar mig genom bla den långa utredningstiden och de minst sagt mystiska omständigheterna kring ALLT som har med mordet att göra.Det frustrerar mig eftersom det är så jävla många frågetecken som fortfarande hänger i luften! Dessutom går det ju inte en dag utan att nya tillkommer...Om vi tar det i kronologisk ordning så är jag mycket, mycket konfunderad över att den misstänkte bara hann sitta två dar anhållen innan han "råkade" få in ett rakblad i cellen! Detta var INNAN bevisen mot honom fått honom att erkänna inblandning i mordet! Om jag förstått saken rätt så hade han inte besök av någon utomstående i cellen, förutom då sin advokat. Med detta i åtanke så blir saken ,ju mer man tänker på den, allt mer skrämmande!Sen erkänner alltså mannen att han skulle ha haft ihjäl Carolin vid rastplatsen stenbron utanför Gällivare. Det enda han säger utöver det är att det inte var något sexuellt med i det hela!?Inte ord om hur det gick till, var kroppen fanns eller andra väsentliga fakta. Bara detta med att han inte haft sex med Carolin. För mig och min sambo framstod detta uttalande via advokaten som minst sagt märkligt. Som att frågan om sex var viktigare än att faktumet att han mördat en annan människa!En eventuell otrohet var viktigare för honom än själva mordet!Man baxnar...Sen framkom det en detalj vid presskonferrensen som också var vädligt märklig. Tyvärr gick inte mina närvarande kollegor vidare med följfrågor i ämnet(?) Det handlar om Carolins jacka.Mannen säger att hon inte hade den på sig men MED sig. Då åkte dom alltså TILLSAMMANS iväg någonstans! Vart, varför, när då?Kuriöst på min ära...Till sist angående åklagare och polis agerande igår. Mannen skulle då enligt planerna flyttas från Gällivare till Luleå. Istället tas han med ut för nya efterkonstruktioner/vallningar på olika platser hela dagen. Åklagaren var tydligen även hon närvarande. En överrumplingstaktik som tydligen lyckades eftersom man gjorde nya fynd nere vid Överkalix. Avstånden mellan platserna är med gotlandsmått, enorma, ca 10-12 mil och nu ter sig händelseförloppat ännu mer förbryllande. Jag har inte ens teorier längre om det här mordfallet...Dessbättre verkar polisen ha det och de gjorde också nya fynd igår. VAD har vi inte fått veta men jag är övertygad om att den isolerade mannen i sin cell inte klarar av pressen länge till.
Utan berättar SANNINGEN!

2 kommentarer:

Murveln funderar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Murveln funderar sa...

Jag har lagt ut de fetrtraktade krönikorna igen, trots att jag inte fått en förklaring på varför de väckt ett sånt stort intresse. Kanske jag får det nu då?
Studenter som snor till sina uppsatser världen runt?
Murveln