söndag 7 december 2008

Nazist-Demonstrationerna måste stoppas - De är olagliga!

Jag har länge funderat över att rasister/nazister tillåts att arrangera demonstrationer här nere i södra Sverige. Jag kan inte fatta hur dessa ”extremhögerelement” överhuvudtaget får torgföra sina åsikter på det här sättet eftersom det rimligen strider mot den svenska grundlagen!
Det jag har i tankarna är en lag som åberopas i tid OCH otid av alla möjliga grupper i samhället – UTOM, de som verkligen BORDE göra det – Invandrarna! Vi talar om lagen – Citat: ”Lagen om hets mot folkgrupp”, slut citat. För om inte det som rasistgängen håller på med är just detta, ja då är jag tomtefar själv!
Eftersom ingen vettig människa tror på tomten så blir följaktligen den logiska slutsatsen att de nyss nämnda demonstrationerna är ett brott mot denna lag, och alltså borde förbjudas/stoppas omedel-jävla-bums!

Polis och åklagares flathet när det gäller detta spörsmål får en tappa hakan rent ut sagt. OM, säger OM, jag vore en cynisk jävla gammal journalisträv så skulle jag börja forska i dessa yrkesgruppers eventuella samband med icke ”rumsrena” grupper i samhället. Nu är jag ju ingen sån typ utan bara en kritisk och vänlig murvel som råkar tycka att detta är SKUMT!
Lagbrott ska ju beivras i alla dess former och snatterier av alkisar och pundare tas ju på största allvar, så varför inte dessa flagranta brott mot lagen om hets mot folkgrupp?
Vi, du och jag dvs det svenska folket, visar gång på gång att vi vill inte ha dessa människor ute på våra gator gapandes en massa korkade okväden om invandrare! Deras demonstrationer möts alltid av motdemonstrationer och kaoset är ett faktum.

OM jag vore en elak jävel skulle jag med bestämdhet påstå att dessa rasister/nazister bara är en samling nerkörda kriminella missbrukare som tycker det är ball att träffas, kröka, göka, röka och slå någon på käften. Bränna sitt ”sossbidrag” på en kväll med andra ord. OM jag vore ännu jävla elakare skulle jag också påstå att motdemonstranterna mestadels består av ”proffs” som reser runt, dricker rödljut och fixar sig enkla ligg överallt där chansen ges. Angående försörjning, se ovan! Ingen av nyss nämnda grupper har någon ideologisk bakgrund för sitt agerande ska tilläggas.
Jag tror ta mig fan jag är en så elak jävel!

Svenska folket visar också sin avsky mot rasisterna på sätt som går helt i demokratisk anda. Jag tänker på ”nyckelupproret” i Nyköping där enda vapnet är att skramla med nyckelknippor för att störa rasisternas torgmöten. Men jag tänker också på lulebornas sätt att visa vad de tyckte om Sverigedemokraternas möte när de ställde sig i en ring med RYGGEN MOT talaren! Som för övrigt helt kom av sig…
Fan vad jag var stolt över min gamla hemstad Luleå då!

Eller 1995 när ett gäng ”skinnskallar” med nazistsymboler på ryggen gick ut och beklagade sig i en lokaltidning för att de fick stryk så fort de visade sig på stan. Jag jobbade på den tidning som skrivit om dom med en bild där de av ”hälsoskäl” stod med ryggen mot kameran.
Vi hade den rätt livlig debatt på redaktionen den morgonen om artikeln som chefredaktören avslutade med att förklara sitt beslut med orden: - Tittar man på bilderna kan det väl inte undgå någon vilka detta är! "End of story"...
Sen var det tyst om dom. Förmodligen bytte dom jackor och skaffade peruk väldigt snabbt eller flyttade söderut igen(?)
Nazister i ”Röda Norrbotten” faller på sin egen orimlighet!
Jag är stolt över att ha vuxit upp och bott där uppe nästan hela mitt liv!

Åsiktsfrihet och demonstrationsfrihet är självklart något bra i en demokrati. MEN det får inte utövas in absurdum. Dessutom ska väl lagar följas till punkt och pricka och då är INTE hets mot folkgrupper tillåtet enligt Svea Rikes Lag! Inga mer tillstånd alltså för politisk ”ohyra” och lugnet kan åter lägra sig över den lilla demokrati som heter Sverige!

2 kommentarer:

Eduronflux sa...

Nja, demonstrationsfrihet har vi ju faktiskt. Då är det ju bättre medicin att bemöta rasister och nazister med egna mot demonstrationer, som du också beskrev med ackuratess. Tror inte på förbud där. Då spelar ju vi plötsligt i samma liga?

Murveln funderar sa...

Demonstrationsfrihet är en sak, lagbrott en helt annan! Det jag åsyftar är alltså lagrummet, "hets mot folkgrupp" som rasisterna bryter emot på alla upptänkliga sätt. Såg för övrigt att polisen just används sig av denna lag mot en demonstration av det nämnda slaget, de gångna dagarna!
Äntligen!