fredag 2 januari 2009

En titt i kristallkulan för år 2009!

Givetvis är det svårt att förutse händelser för ett helt år, men det är roligt att spekulera och jag hänger mig nu åt detta alldeles gratis nöje som också är gratis att läsa:

”Quick-skandalen”: När det gäller den i högsta grad fiktive massmördaren Thomas Quick, så tror jag att hela den rättsröta/justitiemord som cirkulerat runt denne djupt olycklige och sjuke man, kommer att rullas upp i högsta domstolen inom en ganska snar framtid. Det är så att säga ”läge för det” nu! Quick har i en tv-dokumentär öppet redogjort för hur han själv, hur en sk psykoterapeut, sk åklagare plus en sk utredare hjälpts åt att fabricera fram både åtal och domar i åtta mordfall. Alla med herr Quick som välvillig gärningsman!
För den sk åklagaren samt den sk psykoterapeuten betydde fallen jättekliv i karriären men för herr Quick 14 år som oskyldigt inspärrad på mentalsjukhus. Jag har ju skrivit förr att jag tror att det var terapeuten Birgitta Ståhle som låg bakom det mesta i fallen som hade med Quick att göra Det är jag fortfarande helt övertygad om. Hennes karriär verkar vara helt uppbyggd till ”framgångarna” med Thomas Quick. Det visar om inte annat faktumet att min lilla anspråkslösa blogg fått besök från hela världen där alla läst just vad jag skrivit om Birgitta Ståhle och Quick-skandalen! Ytterst märkligt…
Det viktigaste i Quick – skandalen är givetvis att det kommer fram motbevis till Quicks erkännande av morden. Tex att han helt enkelt har alibi för något mord, eller liknande. Jag har lite på känn att det finns sådan bevisning i några av de mord han tagit på sig. Dvs att han inte kunnat utföra morden! Ni kommer att förstå vad jag menar senare i år! I expressen visades en man som svor på koranen att den israel som Quick sa sig ha mördat, mördades av någon helt annan. Nå, det får man väl ta med en nypa salt ändå. Finns ju andra som svurit på koranen och sen snott stora jävla flygplan och kraschat in i jättebyggnader mitt i New York!
Thomas Quick är lika trovärdig som jultomten, en galen mytoman, jag håller med. MEN, någon massmördare är han jävlar i min lilla låda inte! Min lilla låda kommer näppeligen heller att rymma det skadestånd han kommer att tilldömas av HD senare i år…

”Carolin-fallet”: Jag har ett flertal gånger under den gångna hösten stuckit ut hakan när det gäller mordet på Carolin Stenvall utanför Gällivare den andra september i fjol. MEN, jag har haft rätt flera gånger och jag hävdar med en dåres envishet att detta mord kommer att skrivas in i svensk kriminalhistoria som ett av de värsta och grymmaste som begåtts i vårt land i modern tid! Att den misstänkte 50-åringen lyckades få igenom en stor psykundersökning INNAN rättegången var lite chockartat, men samtidigt också ett tecken på att han absolut vill försöka undvika att konfronteras med sitt dåd vid den kommande rättegången. Att åklagaren Ulrika Schönbeck gick med på hans begäran visar också att HON är säker på sitt åtal och inte bryr sig speciellt mycket om mannen är närvarande eller inte! Skulle inte förvåna mig om hon begär lyckta dörrar, när hon med den tekniska bevisningen ska redogöra för vad mannen gjorde med Carolin i sin stuga. Jag ryser bara vid tanken…

Mona Sahlin: När det gäller sossarnas partiledare så hade jag lite fel. Trodde ju hon skulle avgå innan jul, men icke sa nicke. Av någon okänd anledning vägrar hon att inse att hon är slut som politiker och aldrig kommer att bli fri från sina tidigare synder. Men jag tror att det pågår en intensiv maktkamp inom socialdemokratin och hon får nog snart ett ultimatum av styrelsen - avgå eller sparkas! Problemen med Sahlin stavas nog efterträdare, där ingen förutom Tomas Östros sticker ut i partiet. Men problemen med honom är att han dels är för gammal, och dels är MAN. Gjorde sossarna rätt skulle dom ta någon okänd ung kvinna ur den plantskola de har i SSU och göra till partiledare .Inte minst med tanke på valet nästa år! Det skulle banne mig ställa alliansen schack matt!
Apropå Alliansen är jag väldigt lur på att de mycket väl kände till att en ekonomisk kris var i antågande när de hade sitt så kallade ”valstrategimöte” i höstas! Onekligen lyckades dom ta sig ur den med ”hedern” i behåll.
Bortsett då från nyss sagda, det var fult gjort, jävligt fult!
Denna krönika fortsätter i morgon!

Inga kommentarer: