tisdag 6 januari 2009

Årets första vecka - Och ett Chockerande avslöjande!

Arbetsmarknaden: - Ingen arbetsmarknad kan svälja 145 000 på två år! De ”uppmuntrande” orden kommer från vår arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin som så att säga slår till reträtt INNAN anfallen kommer. Gissar att det är någon ny politisk strategi ”Alliansen” uppfann på sitt möte i höstas. PÅ just det möte som jag hävdar inte alls hade med någon valstrategi att göra, utan bara hölls för att de skulle komma på några sätt att klara sig ur den kris landets banker och industri sedan hamnade i. Försök inte tuta i mig att regeringen INTE visste att den skulle komma! Eller NÄR!
Undrar om Littorins uttalande var ett nyårslöfte av något slag? I så fall känner jag mig jävligt orolig just nu…

Gaza-kriget: Det finns inga vinnare i krig vilket striderna på Gaza tydligt visar. Men tyvärr verkar Israels nya försvarsminister vara av den gamla ”Thatcherska skolan” där inga utsträckta händer tas, eller medlingsbud övervägs. Enligt henne ska Hamaz slutgiltigt utrotas från jorden, jisses! Enligt min bedömning så skulle det nu vara ett perfekt läge för palestinierna att göra en ”Gandi”! Det vill säga att lämna ifrån sig vapnen och bara ”kriga” med ord och fredsmarscher i området. Mycket tveksamt om Israel då, inför hela världen, skulle ha mage att använda våld mot obeväpnade människor? Och SKULLE dom ändå göra det så är jag övertygad om att ” världsherrarna” USA med Barack Obama i spetsen skulle ta dom ordentligt i örat vilket skulle bli alltför kostsamt för Israel i slutändan!
GIVE PEACE A CHANCE!

OG inga hjältar! Ser att en liga av yrkeskriminella kallad OG – Original Gansters – tagit över web-sidor där namn på dömda sexbrottslingar avslöjas. Herregud, vart är det här landet på väg? Jag blir ta mig fan mörkrädd när jag tänker på att ett gäng hårt kriminellt belastade människor helt legalt ska börja terrorisera och hänga ut dömda sexbrottslingar! Det är ju för jävelen inte riktigt klokt och det är bara att hoppas att datainspektionen sätter P för de här vansinnigheterna. Annars är det stor risk att de här gangsterna blir hjältar i folks ögon när dom spöar och hotar pedofiler och andra sexbrottslingar halvt fördärvade i framtiden. Jag gillar givetvis inte heller pedofiler och sexbrottslingar. MEN sådana här enkla PR-tricks från den organiserade brottsligheten går jag fan inte på!
SNÄLLA, GÖR DET INTE NI HELLER!
De vill bara kunna komma in och etablera sig i våra samhällen/städer, bland ”svennar”, som dom kallar oss, och fortsätta med att sälja droger och sprit till era barn! Säg NEJ till deras PR-tricks redan nu, annars går det åt helvete med oss alla! Ju mer vi släpper dessa ”människor” inpå oss, ju svårare får polisen att bekämpa deras brottslighet!

Krisen för bilindustrin: Ser att Daimler som bla äger Mercedes Benz inte är intresserade av den svenska bilindustrin, och ingen blir förvånad. Jag menar NÄR har man kunnat jämföra en Volvo eller Saab med en Mercedes? Nä, hit med el-bilarna som ni haft gömda i källarvalven i decennium fram till dags dato! Skulle man inte kunna ha en liten ”vindsnurra” på taket som laddar batteriet när man kör? Bara en tanke liksom…

ÅRETS AVSLÖJANDE!
Murveln har genom en vanligtvis säker och ”ganska” nykter källa bland folket kring Stureplan fått reda på något som kommer att slå ned som en bomb i ”kändis-sverige”. Nämligen följande:
”Blondin-Bella”: Är inte alls någon 18-årig tjej som shoppar loss och gör reklam för allehanda fåniga saker. Nä, hon är en HAN, alltså en ”transa” som annars går under namnet ”Karl-Astrid” på gay-klubbarna i Stockholm. Han är dessutom en oäkta son till Jonas Gardell som vid min koll blev mycket gråtmild och erkände att han betalat underhåll till ”Karl-Astrid” i smyg under alla dessa år. Men va fan, du är ju gay Jonas?
- Jo, hulkar Gardell skuldmedvetet och fortsätter. Vi var på en maskerad och mumintrollet som jag gjorde DET med lät NÄSTAN som Mark, men lite misstänksam blev jag när det var klart och mumintrollet började sjunga ” Jag vill tacka livet…”. FY fan, vad smutsig jag kände mig!
- Men herregud, du gjorde DET alltså med Arja Saijonmaa då? Och hon blev på tjocken?
- Ja, fy fan vad vidrigt! Hon for på ett behandlingshem upp i Nordfinland och födde barnet. Sen har grabben växt upp i Spy Bars källare under alla år. Känner mig nästan som den där Fritzl eller nåt, snyft…
- Kom igen nu Jonas, ”Blondin-Bella” är alltså din och Arja Saijonmaas oäkta son?!
- Ja, det är förjävligt, jag erkänner det. Men gjort är gjort och grabben trivs som fisken i vattnet i sin roll som påhittad ungdomsidol.
- Å ”Karl-Astrid”då? Hur fan kan grabben heta det?
- Ja, när han var runt sju år så var han så infernaliskt fjollig att till och med JAG verkade macho i jämförelse, å då la vi till Astrid helt enkelt. Killen gillar det. Han heter faktiskt Isabella också, och Åke med för den delen.
- Förstår du vilken bomb du släpper nu Jonas?
- Åh ja, tänkte släppa den i ”stjärnorna på slottet” men Scheja började jävlas så jag var tvungen att ställa till med fjollscen och så rann det ut i sanden. Men du får inte avslöja det förrän jag säger till! Lova det ”Murveln”?
- Självklart, Jonas, självklart! Mig kan du lita på det vet du! Gammal ärrad murvel du vet.
- Jo, det vet jag kompis! Tack, det var skönt att äntligen få tala ut. Bye bye…
Kom ihåg det ni också kära läsare – Inte ett ord till någon!

Inga kommentarer: