lördag 31 januari 2009

Nyhetsveckan med Murvelns kommentarer !

USA:s nya president Barack Obama gick i veckan ut i teve och läxade upp börs-kungarna på Wall Street efter noter. Det handlade om de bonusar/fallskärmar börshajarna gett varandra i fjol på svindlande 150 miljarder !
- Skamligt, oansvarigt, etc, dundrade Obama som lovade ordning i leden hädanefter. Kan tänka mig att dessa f.d kungar på börsen darrar lite på manschetten just nu, för den nya presidenten menar absolut vad han säger.
En ny era är inledd i USA!

I Sverige kan vi konstatera att Mona Sahlin totalt skiter i partiets usla opinionssiffror och talar om en spännande valrörelse nästa år. Man baxnar! Den kvinnan har aldrig hört ordet självkritik i hela sitt liv och fattar inte att ”Alliansen” jublar när dom ser att oppositionen ska ledas av en given looser som hon ! Varför mp och vp åser det hela stillatigandet är ju också mycket märkligt. Men kanske de inte alls vill vinna valet 2010?

Trippelmördaren Juha Valjakkala, alias ”Nikita F” ska friges villkorligt nu på måndag. En stor skandal med tanke på det vidriga brott han begick i Åmsele den där sommarnatten 1988. En hel familj raderades ut av denna bleka kopia till människa. Jag kan ge mig fan på att han kommer att söka sig till Åmsele igen. För på något sjukt sätt så får han en kick av försöka ta sig dit(?) Vid sina rymningar har han ju alltid varit på väg dit när han åkt fast. Senast i ett grustag söder om Piteå i närliggande Norrbotten . Tar han sig till Åmsele så kommer han antagligen att bli tagen av daga av den mördade familjens släkt eller vänner. Som ju öppet deklarerat att ta emot honom med varma servetter om han sticker dit sitt fula tryne! Jag tror dom! Men bävar samtidigt för att lilla Åmsele ska få uppleva ytterligare en tragedi som orsakas av denna lilla finska ohyra!

Tomas Quicks advokat Thomas Olsson meddelade i veckan att han kommer att lämna in en resningsansökan till HD gällande ” Quick- skandalen” i februari där ALLA åtta mord - domarna överklagas. Högsta domstolen ska alltså få chansen att granska alla dessa skandalösa så kallade ” mordutredningar ” med egna ögon samt kunna förhöra trion som genomförde dom tillsammans. Utredaren Seppo Penttinen , åklagaren Christer van der Kvast samt psykoterapeuten Brigitta Ståhle lär inte gå ” oskadda” ur denna rättsskandal, det är då jävligt säkert! Jag har ju tidigare pekat ur Ståhle som den drivande kraften för att skapa massmördaren Thomas Quick. Det står jag för även nu! Hon styrde Quick med järnhand under ”mordutredningarna” genom enorma överdoser knarkklassade mediciner, samt mer eller mindre underliga ”terapisamtal”. Jag är dessutom övertygad om att Birgitta Ståhle gjort sig en karriär globalt sett genom att utnyttja den sinnessvage Tomas Quick maximalt. Som stöd för den teorin kan jag nämna att min ganska välbesökta blogg haft besök från hela världen när jag skrivit om ”Quick – skandalen”. I upp emot 90 % av besöken har sökordet på Google varit just Birgitta Ståhle ! Detta tyder ,enligt mig, på att Ståhle spridit artiklar och uppsatser om Quick i psykolog - kretsar över hela världen, där hon frossat i den ” bestialiske massmördarens psyke” med mera…
Åklagaren Christer van der Kvast gjorde en betydligt blygsammare karriär genom ”Quick- morden” men tog steget från Sundsvall in i riksåklagarämbetet i Stockholm. Penttinen gjorde/ville inte göra någon karriär alls genom Tomas Quick. Det hedrar honom i så fall.
Flera av landets bästa undersökande journalister jobbar nu med att få fram material som friar Quick från de åtta mord han fällts för, och det skulle förvåna mig om deras arbete inte bär frukt ganska snart. För kom ihåg! Det var en just en RIKTIG journalist som startade hela debatten om ”Tomas Quick – skandalen”! En sedermera prisbelönad grävande journalist vid namn Dan Larsson från Luleå som skrev reportageboken ” Mytomanen Tomas Quick”. Jag hoppas HD:s ledamöter läser den innan århundradets rättskandal ska prövas!

Till sist lyfter jag på hatten för den fantastiska narkotika – roteln i Stockholm som oförtrutet fortsätter sin jakt på knarkande ” kändisar ”! Efter succe - tillslaget(!) på Grammisgalan gjorde dom det IGEN i veckan! Nu var det pseudokändisen Linda Rosings födelsedagskalas som fick besök och ett par stycken knarkare fick följa med till häktet.
Å så säger dom att poliser inte har humor va….

Inga kommentarer: