tisdag 18 november 2008

"Carolinfallet": Lutar allt mer åt ett bestialiskt sexmord!

Den 50-årige man som suttit häktad misstänkt för att ha mördat Carolin Stenvall från Piteå den andra september i år, omhäktades igår vid en rekordsnabb förhandling i Gällivare tingsrätt. Mannen själv medverkade på tv-länk från Luleå och ville gärna befrias från handbojorna. Tingsrätten gick som väntat helt på åklagare Ulrika Schönbecks linje och hon fick igenom samtliga krav hon ställde. Dvs en omhäktning samt bevarande av de stränga restriktioner mannen är belagd med. Själv ville han bli befriad från dom bland annat för att kunna träffa sin familj utan närvaro av polis. Frågar ni mig så är jag övertygad om att han vill försöka få bekräftat sin hustrus lojalitet och tystnad.
Där tror jag han bet sig i tummen rejält för någon lojalitet från hennes sida kan han glömma!

Som jag sagt tidigare så tror jag polisens stora blunder i denna evighetslånga utredning varit just förhören med mannens hustru. Hon visste om hans grava alkoholproblem och hon MÅSTE ha känt till de psykiska problem missbruket gett mannen! Hon måste också känt till mannen sadistiska böjelser när det gäller sex och att han var en potentiell våldtäktsman!
Just detta tror jag hon gick till polisen självmant och berättade i förra veckan liksom om makens hemliga gömställe ute i stugan, något skåp eller liknande, som polisen missat vid första husrannsakningen. Nu tog dom dit en låssmed vilket ju tyder på att de påträffat något som uppenbarligen var LÅST. VAD dom hittade har jag ingen aning men jag har starka misstankar att det är något väldigt komprometterande för den häktade 50-åringen! Kanske rent utav bilder på Carolin när han förgrep sig på henne i stugan…

Något som var lite ovanligt i sammanhanget vid gårdagens häktningsförhandlingar var att det var åklagaren som begärde stängda dörrar. Detta brukar det normalt vara advokaterna som gör. De fall där åklagaren gör det brukar i regel röra sig om sexualbrott begångna mot tex minderåriga för att på sätt skydda offret. I det här fallet rör det sig ju inte om någon minderårig men som jag tror ett väldigt rått och bestialiskt sexmord! DET kan räcka för att åklagaren inte vill ha ut några uppgifter i media.

Jag är idag övertygad om att åklagaren Ulrika Schönbeck sitter laddad till tänderna med bevis och analysuppgifter, som hon kommer att bokstavligt talat köra ner i halsen på 50-åringen vid de nya förhör som ska hållas denna vecka. Hon säger själv att bevisläget nu är gott för en FÄLLANDE dom för mord, och det uttalandet talar ju för sig själv! En sådan sak skulle hon aldrig säga om det fanns några som helst tveksamheter i bevisningen!
MEN, det hon, och även vi iakttagare, saknar är mannens VERKLIGA version av som hände denna ödesdigra dag för månader sen. Det är just detta hon ska försöka få ur honom med de nya bevis han ska ställas inför nu.

Mannens agerande är ju minst sagt märkligt och att det handlar om en ren psykopat råder ju inget tvivel om längre. Nu vill han genomgå en stor rättspsykiatrisk undersökning också, något som normalt görs vid rättegången. Kan inte tolka hans agerande på annat sätt än att han försöker förhala det oundvikliga slutet för hans del!
I denna mans förvridna hjärna så har mordet mer för honom kommit att handla om att han haft sex/våldtagit en kvinna än att han faktiskt dödat en annan människa. Minns hans allra första uttalande via advokaten om att ”det inte var något sexuellt”…
Jag tror att de bevis mannen nu kommer att få sig till livs bland annat är fynd från hans egen stuga som visar att han haft Carolin där under morddagen, kanske även vad han gjort med henne i stugan? Men han kommer också att få möta de saker om hans hustru, sent omsider, berättat för polisen, hans supande, våldstendenser, sexuella beteende mm.
Nu är det dags för polis och åklagare att totalt pulvrisera denne mans uppenbara lögner när det gäller mordet på Carolin Stenvall. Samt att åtala och döma honom för det bestialiska sexmord jag är helt övertygad om att han begick fredagen den andra september år 2008 i skogarna utanför Gällivare i Norrbotten!

1 kommentar:

Murveln funderar sa...

Kära läsare av bloggen!
Nu händer det igen, att jag får en invasion av människor som tydligen är intresserade av gårdagens krönika om "Carolinfallet". Förra gången var ni över 300 som läste en annan äldre krönika, berätta för mig vilka ni är och varför vissa av mina krönikor är så himla intressanta???
Kul att ni läser dom i alla fall!
MVH
Murveln