torsdag 27 november 2008

"Miljökatastrof hotar Gotland?! -"Carolinefallet" och kärnvapen!

Jag har länge funderat på vad i hela friden som skulle hända med min hemö Gotland, om det där som inte kan hända(?)- när gasledningen är dragen - händer? Jag menar, typ det som nästan inte hände i Harrisburg, fast bara lite, skulle hända?
Alltså att den där stora jävla gasledningen SPRICKER!
Hur MYCKET giftig gas skulle forsa ut i Östersjön, vad skulle hända med havet, fisken, fåglarna och oss gotlänningar? Skulle hela Östersjön bli en enda stor giftig soppa där allt dör och vi här på ön måste evakueras snabbast möjligt? Jag har inte en enda jävla aning, eftersom inga reportrar fattat att den här frågan fan i mig vore den FÖRSTA dom skulle ställt när gaslednings-projeketet kom på tal!
Jag vill ha reda på detta och säkert många med mig så skriv för fan om detta SNARAST! Jag bjussar på det tipset till alla er ”aktiva” journalister på ön, lackar ju mot jul å så…

En annan sak som förbryllar mig är varför i hela friden USA vill placera ut kärnvapen i Europa? För fan Barack Obama, sätt stopp för dom där dumheterna snarast! Herr Putin får ju spunk och storhetsvansinne på samma gång och börjar skramla med vapen han inte ens har, eller kommer att få för den delen! Och vad är ni rädda för egentligen? Lilla ”fåniga” Europa har väl inget att sätta mot världsherrarna USA! Tanken är ju rent löjlig att EU skulle mopsa sig mot er. Nä, behåll ni era kärnvapen hemma i staterna annars kastar vi ”Pitepalt”på er – Med massor av fläsk! Det var inget hot Barack, utan ett löfte! Men lingonsylten kan du fetglömma…



Jag funderar också på om inte det är lite väl lågt i tak inom socialdemokratin numera? Vet inte annars hur man ska tolka det faktum att Mona Sahlin framhärdar att fortsätta som partiledare, trots att partiet sjunker som en sten i väljarbarometer efter väljarbarometer! Vad i helvete är det kvinnan är ute efter, inte vill släppa/tappa? Det kan ju inte, för ovanlighetens skull, handla om pengar i alla fall. Skulle tro att fru Sahlin har pensionsavtal mm som skulle få vilken svensk som helst grön av avund! Men hon vill bara INTE släppa taget! Är det platsen i rampljuset, makten, som hon ju faktiskt inte har(!), eller vad? Men svaret kan också vara att socialdemokraterna just nu håller på att vaska fram en efterträdare och till dess får hon sitta kvar.
Men konstigt som fan är det…



Jag grunnar också en del på ”Carolin-fallet”, som ni säkert märkt. De krönikor jag skrivit har i vissa fall orsakat rena invasionen här på min blogg utan att jag har en aning om varför. Bara att hoppas att mina texter inte missbrukas på något sätt(?) I så fall är det bara roligt att ha många läsare så klart! Men det jag väntar på nu är att den häktade 50-åringen själv begär att få bli förhörd för att då falla till föga och berätta om vansinnesdådet han begick den andra september i år. Det KÄNNS som om det är det enda som den här galne mannen kan göra. Med hjälp av en bra och rutinerad advokat samt psykolog så tror jag att 50-åringen snart är färdig att ”plockas som ett moget äpple”!
SILBERSKY, som jag skrev i förrgår – Det är nyckeln som behövs för det här lite ”rostiga” låset! Mannen har inget att förlora där han sitter övergiven, ensam, ångestladdad, utan kontakt med omvärlden. Julen närmar sig och det tror jag gör det extra jävligt för honom, precis som det SKA vara!
Carolin Stenvalls anhöriga får nämligen fira jul UTAN henne!
Mitt hjärta blöder för dom som tvingas genomlida all denna väntan utan att få veta vad som egentligen hände den där olycksaliga fredagen. Denna ovisshet måste vara fruktansvärd för dom och jag hoppas som sagt att psykopaten där i häktet får hjälp att släppa ur sig sanningen om det hemska brott han begått.
OM nu inte hans hjärna ”gick sönder” totalt när han fick utlopp för sina perversa mordiska lustar i stugan? Den risken finns faktiskt!

Inga kommentarer: