fredag 28 november 2008

"Sit down comedy" en fredag...

”Sit down comedy” är alltså den slöa varianten av ”stand up comedy”. Man sitter bekvämt ner och skriver i hemmets lugna vrå istället för att stå upp och skrika inför en packad publik. Fast jag vet ju inte om ni krökat när ni läser detta, fast det skiter jag i egentligen.
Mycket nöje då!

Har ni tänkt på att under alla år tv-reklamen forsat över oss så har det aldrig gjorts reklam för ”Toblerone”? Förklaringen stavas med två ord – Mona Sahlin!
Det måste ju vara fler än jag som tänker på den chokladen när jag ser kärringen i rutan.
Mmmmm Mona…

Jag sätter förresten en tia på att Sahlin har peruk, toupé eller nåt! Den där ”frajzen” kan banne mig inte vara riktig! Under har hon stubbat illrött hår som hon bara visar för maken när dom låtsas ha ett punkband hemma i garaget! Hon var ju "punkare" även offentligt förut. Man kan ju undra hur länge Monas stylist och "frissa" ska ha semester?
Dom kanske tagit "time out"?


TV-reklamen är fortfarande en gåta för mig efter alla dessa år. Jag har ALDRIG, säger aldrig blivit sugen på att köpa något de gjort reklam för! Frågan är då, är det mig eller reklamen det är fel på? Jag saknar också de där kultreklamsnuttarna, typ – ”Har ni fest eller”? – ”Chefen ska hålla sig på rummet”(Magnum) osv. Reklamen är stentrist, och det ska den väl inte vara va? SVT:s anslagstavlan är ta mig fan roligare…

Apropå reklam så är de där inslagen om att visa en vara inför en studiopublik med avdankade amerikanska skådisar den värsta sorten också. Dessutom är det ju fejk så det sjunger om det. Ta bara den där om ”Swiwel sweeper” va? Allt ljud från manicken har klippts bort i reklamen och dessutom pratas det om ”sugförmågan” på borstjäveln! För det första så låter den som ett jävla tröskverk och för det andra så BORSTAR den upp skiten! Inte suger med andra ord. Å hur fan vet jag det?
Vi har en för helvete…skämmigt var ordet!

Jag kommer ju från Luleå/Norrbotten ursprungligen och tycker att sörlänningarna har en jävla massa fördomar om norrlänningar i allmänhet och norrbottningar i synnerhet. De tror att vi som bor där uppe FÖDS i ”helly-hansen”, dricker hembränt direkt ur dunken när vi kör omkring på snöskoter i städerna och raggar brudar. Dessutom att det går omkring isbjörnar på gatorna i Luleå. En fördom som spridits i decennier via fåniga vykort som någon fejkat!
Å det ska jag säga er alla sörlänningar – Att, att…att…
.Några jävla isbjörnar finns ta mig fan inte i Luleå!

I somras iakttog jag ett intressant fenomen när det gäller kvinnligt mode. De kvinnor som hade de allra tajtaste tightsen var de kvinnor som absolut INTE ska HA tights! Är inte det skumt så säg. De såg ut som om man skulle försökt få in en julkorv i skinnet till en prinskorv, dvs att det blev en jävla massa över!

Till sist lite om producenterna på TV 4 som verkar hänga för mycket runt Stureplan, eller har konstant hjärnsläpp, när det gäller att komma på nöjesprogram som ska försöka konkurrera med SVT:s ”gamla godingar” . Idol känns nu lika fräscht som en västerbottensost som stått framme över natten. Kvällstidningarna skriver en massa, men ingen verkar bry sig. Det är ju som jag sagt tidigare, helt ointressant eftersom vinnarna aldrig BLIR något sen dom vunnit!
”Stjärnor på is” borde aldrig börjat sändas, och borde ha stoppats direkt när tv-publiken svek!
Carolina Gynning och Carina Berg gör sig nog bättre i en bar än i tv. Samma här också, kvällstidningarna skriver, ingen jävel bryr sig! Summa summarum blir: Media skriver om media som misslyckas med att konkurrera med annat media!
???
Öh, nämnde jag "toblerone"?

2 kommentarer:

Lotte Jensen sa...

Kvällspreseen är idag ungefär samma sak som den där gamla hederliga "skoltidningen" i stencil som man gjorde i mellanstadiet... en skrift för inbördes beundran och med en mognasnivå som en fjortis...

Murveln funderar sa...

Precis det jag menade min kära!