onsdag 5 november 2008

"Carolinfallet" - Sluta håna oss åklagare Schönbeck!

Jag vill med ovanstående rubrik slå fast att åklagare Ulrika Schönbeck som är förundersökningsledare i ”Carolinfallet” nu definitivt gått för långt. Hennes medvetna undanhållande av information till oss, allmänheten, har nu passerat alla gränser för vad vi ska tvingas stå ut med! Hennes beteende kan jag nu bara se som ett stort hån mot de svenska folket som brinner av nyfikenhet över att få veta vad som hänt den mördade Carolin Stenvall.
Jaha, är vi bara hyenor då, som vill frossa i våld och ond bråd död? Svaret är ett rungande NEJ! Det åklagare Schönbeck har så svårt att fatta är att vi, det svenska folket, känner stor empati för den mördade Carolin och hennes anhöriga. Kort sagt:
VI BRYR OSS!

Om inte Ulrika Schönbeck fattat det innan så borde hon göra det nu! Bara att kasta en blick i någon av länstidningarna i Norrbotten och notera hur många debattinlägg som trillar in varje dag angående mordet. Folk vill verkligen VETA vad som hänt där ute i skogarna utanför Gällivare. Dessutom tror jag att många norrbottningar skäms för vad som hänt, och är rädda att bli stämplade som ett gäng mordiska ”helly-hansen-monster”! I dagsläget är det enda som kan rädda innevånarna i mitt gamla hemlän från att drabbas av fler fördomar, det som åklagaren Ulrika Schönbeck inte vill ge oss – SANNINGEN!
Jag har en VISS förståelse för att hon vill hämnas på media för de minst sagt pinsamma faktumet att sekretessbelagda uppgifter köptes av en kvällstidning. Men snälla lilla åklagaren, låt inte det drabbas oss, dina arbetsgivare = staten! Nita dit den skyldige istället!
Du är ju för fan åklagare så ta reda på vilken polis som mutats och av vem och sen väcker du åtal för bestickning respektive tagande av muta! Precis som din åklagarkollega nyligen gjorde mot journalisten Trond Sefastsson. Hon ansåg att den här typen av journalistik var citat: ”ett hot mot demokratin”, slut citat. Men du Ulrika som faktiskt SJÄLV har DRABBATS av den bryr dig alltså inte skit? Man häpnar…
En sak till också som du märkligt nog bara sopat under mattan är ju rakbladet i den då anhållnes cell samt självmordsförsöket, okej, lite halvhjärtat, men ändå. NÅGON fixade in ett rakblad till mannen och hoppades att han skulle göra slut på utredningen, dvs, sig själv. Ja, jag vet att det utretts redan, men av vem? Jo, poliser! Min långa erfarenhet som nyhetsjournalist har lärt mig en sak om sådana här saker:
POLISER SKA INTE UTREDA POLISER!
Jag grundar min syn på detta bla genom ett farsartat fall där en polismästare granskade sig själv och kom fram till, ja gissa vad…(?)
Enligt utredningen om rakbladet i den då anhållnes cell så hade ingen gjort något fel. Lik förbannat fick mannen tillgång till ett rakblad i cellen och började skära sig i handlederna! Det är ju klart som korvspad att NÅGON gjort något som är alldeles åt helvete FEL!
Du kan håna oss och undanhålla information för oss Ulrika Schönbeck, men tro inte att svenska folket är några idioter! Då begår du ett fatalt misstag som du kommer att få ångra längre fram i din karriär. Kanske när du vädjar till oss,”detektiven allmänheten” om att få in tips i något knepigt mordfall du ska lösa, vad vet jag, vad vet jag...
Nej, ta nu och ge oss all den information du kan ge oss i ”carolinfallet” och det snarast möjligt. Den här utdragna utredningen måste få ett slut och vi vill veta hur det ser ut NU!
Tills sist måste jag få ställa en fråga till alla de över 300 personer som besökte min blogg igår och läste en krönika jag skrivit som hade rubriken”Korten på bordet” som också handlade om den mördade Carolin. Den krönikan skrevs ju för ett bra tag så jag vill hemskt gärna veta varför den blev så intressant helt plötsligt? Hur fan fick ni tips om den? Å varför JUST den?
Skriv en kommentar här någon, jag ber!

2 kommentarer:

Eduronflux sa...

Det är rätt så Murveln. Ge åklagare Schönbeck vad hon tål. Vi, ja jag då, håller med dig till 100%. Vi vill ha information om inte annat så för att få slut på all spekulation.
Vad beträffar muthistorien så hoppas jag verkligen att den reds ut ordentligt! Jag kan ha förståelse för att det kanske kan ligga i "malpåse" till dess att Carolinfallet till fullo är uppklarat.
Likaså behövs, som du även påpekat tidigare, en undersökning om "rakbladshistorien".
Så släck inte ner blåslampan Murveln, utan fortsätt elda! Det behövs.

Murveln funderar sa...

Tack min vän! Men fortfarande finns det ingen förklaring till varför en av mina gamla krönikor var så jävla populär igår???
Och över hela landet + england och gud vet var...???
VARFÖR???
Ge mig ett svar innan jag dör av nyfikenhet!