lördag 15 november 2008

Ge fan i de synsskadades taltidningar!

Ett kort telegram i underskattade ”Kulturnyheterna” igår fick mig att formligen flyga rakt upp i taket av genuin ilska! Där berättades det att omkring 20 av landets taltidningar hotas att dras in eftersom staten ska snåla på bidragen!?
HAR NI HÖRT NÅGOT SÅ JÄVLIGT?
Och detta ska man alltså höra precis när det formligen forsar fram uppgifter om den ena fallskärmen/pensionen efter den andra på svindlande 10-tals miljoner till finanshajarna!
Jag blir ta mig fan nästan mållös av sådan fräckhet…
Hur i helvete är de människor skapta som kan komma på idén om att dra in de lilla bidrag man ger till de synskadades taltidningar, och samtidigt godkänna politikers och finanshajarnas enorma pensionsavtal? Jag fattar ingenting!

Det finns ju faktiskt ministrar, ex socialministern, som ska se till att sådana här vansinnigheter inte sker. Men kanske statsråden har fullt upp med att förhandla fram sina egna feta pensionsavtal så de hinner inte med att tänka på de handikappade i vårt samhälle? Att göra sitt jobb med andra ord. För detta är verkligen att sparka på dom som redan ligger, sanna mina ord.
Politikerna snackar alltid vitt och brett om att inte ska få finnas ”några heliga kor” i ekonomin. Nähä, förutom deras och finanshajarnas fallskärmar då?
Jag säger skitsnack! Det ska VISST få finnas ”heliga kor” i svensk politik/ekonomi och det är just exempelvis stöd åt funktionshindrade, skolor, vård och omsorg! Dessa områden får man bara INTE snåla på! Så jävla enkelt är det. OM vi gör det så vilket jävla ruttet skitsamhälle har vi då? Inget som är värt namnet ”välfärdssamhälle” i alla fall…

Nej, låt de synskadade få sin morgontidning i tal-form som de brukar, låt de funktionshindrade människorna få de assistenter de behöver för att kunna komma ut i samhället, och låt våra gamla få den vård och omsorg som krävs för ett värdigt åldrande!
För att fullt finansiera detta, om det INTE finns medtaget i budgeten(?), behöver man bara riva upp några fallskärmar så är saken biff. Tror inte att det vållar några juridiska problem i alla fall. Tex borde jävsituation kunna påvisas i samtliga fall då finanshajarna och politikerna skrivit på varandras avtal! Så FÅR man faktiskt inte göra…
Kan inte vara förenligt med svensk lag!
Förslagsvis så skulle nog Leif Silbersky kunna förvandla dom där avtalen till noll och intet tämligen omgående. HAN skulle då kunna få en rejäl hacka för det, eftersom han då skulle bokstavligt talat, vara guld värd ! Fråga dom synskadade…

Och var fan håller facket hus nu då? Solidariteten och empatin för de svaga i samhället, har ni helt glömt bort de slagorden i fackföreningsrörelsen? Är facket dött och borta eller?
Jag KRÄVER att LO går in och stoppar indragningarna av de synskadades taltidningar! Det är förbanne mig er plikt i ett sånt här läge med en sån här regering!
Man kan ju tycka att åtminstone vänsterflanken i riksdagen skulle ryta lite grann över alla skandalavtal som kommer i dagen, men icke!
FINNS DET NÅGON OPPOSITION I DET HÄR LANDET?
Fan trot, de verkar ha fullt upp med att ta till vara sin egna privata intressen med pensioner och annat och skiter väl i att tiotusentals synskadade människor blir utan sin dagliga tidning!

Detta blev argare än jag hade tänkt mig men hoppas att budskapet gått fram med all önskvärd tydlighet. Hade jag haft lika många besökare som ”Blondin-bella” på den här bloggen hade jag startat ett eget uppror för ovanstående och låtit politikerna få reda på vad folk tycker om sådant här tarvligt agerande! Tyvärr har jag inte det, men ni som har bloggar och läser detta kan väl föra/sprida budskapet vidare i all fall!
Tack på förhand - Murveln

Inga kommentarer: