lördag 29 november 2008

Veckan som gått: Gasledningen,Quick,"Carolinfallet",Lars Ohly,terrorism!

Det var med stor häpnad och även ilska jag igår såg en talesman för Nordstream uttala sig i TV 4 om att bolaget fått nej från 9 av 12 remissinstanser till sin nya ansökan om gasledningen genom Östersjön. Min häpenhet och ilska orsakades över mannens uppenbara förakt för svenska myndigheter och politiker genom att kläcka ur sig:
- Det här innebär inga problem eller förseningar för oss!
Är snubben helt jävla bäng i roten?
Eller så inihelvete dum i huvudet att han inte fattar att 9 av 12 instanser inte godkänner deras projekt? Alltså säger NEJ! Undrar om han ”druckit” lunch?
Jag vet givetvis inte vilket men det gläder mig att de svenska myndigheterna vidhåller sina miljökrav, något som inte minst är viktigt för oss gotlänningar. Det är nämligen vi som ska ha eländet utanför ön! Men fortfarande saknar jag den fråga jag ställde tidigare i veckan:
VAD HÄNDER OM FANSKAPET SPRICKER???
Frågan är givetvis den mest relevanta för oss som bor på Gotland eftersom den KAN innebära att våra liv/framtid här försvinner snabbt som fan. OM vi måste snabbevakueras! På något sätt verkar denna fråga om katastrofen blir ett faktum inte tas på allvar(?) Precis som inte faran med kärnkraften gjordes innan Harrisburg och Tjernobyl!
Detta anser jag vara journalisternas sak på Gotland att ta reda på och skriva om omedel-jävla-bums!

Tomas Quick är tillbaka i hetluften som bekant och det tycker han säkert är hur kul som helst. Ni ska veta att den handlar om en man som dömts för 8 MORD för att få en plats i rampljuset!
En liten misstanke har börjat gro i mig om att uppmärksamheten kring ”Carolinfallet” helt enkelt gjort Quick avundsjuk, och att det är därför hans utspel kommer just nu(?)! Det vill säga att en ”låtsasmördare” som erkänt andras gärningar är avundsjuk på en RIKTIG mördare som inte erkänner någonting!
Craaaazy var ordet…

”Carolinfallet” står det still med – utåt i alla fall. Skulle tro att analyser av olika prover blir klara eftersom, men att åklagaren nu väntar ut 50-åringen och att han ska bryta ihop totalt.
Jag gissar på kommande vecka i samband med nya förhör…

Terrorattackerna i Indien, där terroristerna uppenbarligen letade efter amerikanska och engelska turister på hotellen för att sedan avrätta dom, tror jag är en ren provokation mot den tillträdande presidenten Barack Obama. Terroristerna är nog, med all rätt, livrädda för den mannen och det stöd han fått över hela världen. För tänk er själva att Obama skulle lyckas skapa någon slags gemensam världsomspännande kamp mot terroristorganisationerna. Vilken sits hamnar de då i? Hur skulle de kunna gömma sig tex? Ha vapenförråd, träningsläger för sina självmordskandidater mm? Fan, det skulle ju vara i stort sett kört för Al Qaida mfl!
Eller bara tanken på att det skulle finnas utlämningsavtal mellan alla länder! Själv är jag beredd att tro att just Barack Obama är mannen som skulle kunna skapa det här! Det terroristerna nu hoppas är att USA ska reagera med förnyade militära hämndattacker i Afganistan och på så sätt knyta upp svansen på Obama redan innan han tillträtt. Jävligt smart, men jag tror Obama genomskådar provokationerna och manar till lugn i staterna! OM Osama bin Ladin lever(?) så tror jag att hans dagar nu är räknade. För är det någon som ska ta honom så är det just Barack Obama med hjälp av övriga världen! Fan till och med gamle KGB-chefen Putin gillar ju honom och kan säkert tänka sig att knäcka ett par 70-bombare rysk vodka med honom på Camp David framgent!

Till sist vill jaga bara lyfta på hatten för en politiker(!) Något jag ju inte direkt gjort mig känd för här i spalterna. Vänsterpartiets ordförande Lars Ohly berättade nämligen igår i programmet ”Robins” att han lagt in ett förslag om att SÄNKA riksdagslönerna! Själv skulle han tappa 13 000 på det vilket inte alls bekymrade honom eftersom han tyckte han hade för mycket betalt ändå. Man häpnar av att höra sånt i ett underhållningsprogram!
Tror ni hans förslag vann gehör hos girigbukarna i riksdagen? Nä, precis.
Då råder det enighet över blockgränserna …

Inga kommentarer: