lördag 8 november 2008

Veckan som gått, kommentarer: "Carolinefallet",USA-valet,Sahlin!

Veckan som gått har bjudit på en hel del i nyhetsväg för oss intresserade.
”Carolinfallet” har upptagit det mesta utrymmet i denna krönika, mest beroende på bristen på information samt förståelse för allmännintresset från förundersökningsledaren Ulrika Schönbecks sida. Igår presenterade jag den bild av mordet som vuxit fram hos mig allt eftersom nya omständligheter kommit i dagen. Bilden som jag målade upp är fruktansvärd men dessvärre tror jag att den ligger bra nära sanningen! Dvs, en av alkoholskador förstörd våldtäktsman som tappar alla spärrar när tillfället kom. Men samtidigt ska erkännas att det fortfarande finns en hel del frågetecken som jag gärna såg att de rätades ut.
Exempelvis varför riksmordkommissionen drog som en jävla avlöning så fort mannen häktades? Deras agerande styrker min teori om att polisen har gjort en dundertabbe på något sätt i början av utredningen och det ville inte Dag Andersson och hans grupp bli inblandade i!

Sen uppgiften att polisen inte tror på någon medhjälpare till mordet. Det gör inte jag heller, men varför har dna-prover tagits på så många personer i 50-åringens närhet? Analysen av dessa ska vara klara snart men varför görs dom om det är helt onödigt? Mycket märkligt?
Angående den häktade gärningsmannens fru så borde ju hon sitta inne med en hel uppgifter som skulle kunna förklara hans beteende. Tex angående hans uppenbara alkoholproblem, hans sexdrift och sexvanor, varför hon inte undrade över att han var ute till långt in på natten mord-dagen plus en massa frågor till?
Kan det vara så att det är förhören med henne som klantats bort av gällivarepolisen och att det sinkat hela utredningen? Kan också förklara hans advokats minst sagt snurriga uppträdande med rena lögner till media. Att karln vet om polisens tabbe och därmed har en "hållhake" på dem. Att karln har kvar sitt uppdrag är ju rent sanslöst!
Förhoppningsvis ska allt klarna kommande vecka då analyser av dna-prover samt kulan som dödade Carolin är klara.
Ett mysterium som har med mordet att göra är att min blogg fullkomligt invaderades i tisdags av totalt 321 besökare – nästan samtliga var ute efter att läsa/kopiera min krönika med namnet ”Carolinefallet” Nu kräver vi korten på bordet!
Kuriöst på min ära och en förklaring till detta är mer än välkommen!
Min mail-adress finns här på bloggen!
USA-valet: Redan när en svart man utsågs till kandidat för presidentposten i våras förstod jag att USA äntligen verkade vara mogna för en svart president. Men det dröjde till år 2008 vilket jag tycker är lite skämmigt för ett land som kallar sig för ”världens största demokrati”. Barack Obama tog en jordskredseger som väntat och nu är det viktigaste för honom att se till att hålla sig vid liv – bokstavligt talat! För tro inte att rasisterna i USA tänker tåla detta stillatigande med armarna i kors. Ånej, idioterna med vita dumstrutar med titthål i försöker nog hitta på något sätt att komma åt den nyvalde presidenten. Pengar heter nyckeln till Obamas säkerhet, och jag får rysningar när jag tänker på morden på Indira Gandi och Anwar Sadat som båda utfördes av deras livvakter! Annars tror jag att USA klättrat åtskilliga pinnhål på världens popularitetslista i och med valet av Barack Obama. Fast det är ju kanske inte så svårt om man legat längst ner så att säga…
Svensk politik: En ny opinionsundersökning som presenterades igår visade att sossarna stadigt sjunker vidare i det politiska träsket. Jag hävdar fortfarande att de måste göra sig av med sin barlast för att återfå flytförmågan. Dvs Mona Sahlin som är mindre och mindre övertygande för varje framträdande hon gör i media. Varför ser kvinnan ut som om hon inte bara ertappats med fingrarna i syltburken utan hela jävla handen? Är det så att hon VET att hennes dagar är räknade och att hon nu skäms för att vara socialdemokraternas ansikte utåt? Då säger jag bara:
Det var ta mig fan på tiden!
Ett riktigt bottennapp av Mona Sahlin var när de tre unga muslimska tjejerna, som fått ett eget program i SVT, skulle fråga ut henne om nedrustningen av välfärdssamhället plus de ökande klyftorna mellan rika och fattiga. Sahlin svarade inte på EN (1) enda av brudarnas frågor utan kollrade bort dem med politisk rappakalja! Ingen skugga ska falla över tjejerna som gjorde så gott de kunde, men saknar deras producent helt journalistutbildning eller vad? Självklart skulle Sahlin ha fått frågorna tills hon behagade att svara på dom! Borde producenten givetvis sett till! Jag skrev tidigare att jag trodde Sahlin skulle avgå framåt vårkanten. Jag är nog böjd att ändra mig och säga att det blir nog tidigare än så. Kanske redan om någon vecka (?)
Till sist så undrar jag om det är någon mer än jag som förvånats över att det rått rena valrörelsen de senaste veckorna? Fan, det är ju två år kvar till nästa val vad är det som oroar våra politiker så till den milda grad?
Liten nyfiken blir man allt!

Inga kommentarer: